Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Ny här men det verkar vara kanonfint forum..

Så enligt rubrik, vad tror ni om 17" Thor black på XC70? Tänkte ha vinterdäcken på dessa. Enligt rekommendationer på däcksidor så bör man ha 225/55-17. Har kört 225 bredd tidigare vintrar men på audi quattro och det har då funkat kanon...

Visst borde inpressning och navhål passa iaf?
Jo jag tror också det... Tänkte utseendemässigt också... Fick en liten "uppenbarelse" om att det skulle likna de fälgar som kom MY05 fast större... Det är ju ganska bra pris på dessa begagnat och däck får jag tag på billigt så jag hade tänkt leta 4 st med slutkörda däck på... Besiktningen borde väl inte heller gnälla tycker jag...

Visst är det Almathea (?) de som liknar nebula heter fast 17", de är också fina...

Till sommaren har jag 245/45-18 på fälgar med bred kant... Det blir fint på dessa lite högre bilar, har sett dem på den XC70 de suttit på och det ser i mina ögon tokbra ut!

Men man kan alltså säga att fälgar som passar till V70 samma MY som XC70 passar även XC:n(utom 15")? Har försökt söka runt och inte blivit hundra på det så bekräftelse vore fint...

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]