Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har kollat runt lite på nätet och kommit fram till att jag ska ha en 170Hk minst en 05 men vilken av packeten ska man ha tro? helst en Summum men hur lätt är det att hitta en sån.

O hur kommer det sig att Beg priserna på Sport Edition är dyrare över lag än Momentum..

Förvirrad köpare

Mvh Fredrik
_FrEdRiK_ skrev:Har kollat runt lite på nätet och kommit fram till att jag ska ha en 170Hk minst en 05 men vilken av packeten ska man ha tro? helst en Summum men hur lätt är det att hitta en sån.

O hur kommer det sig att Beg priserna på Sport Edition är dyrare över lag än Momentum..

Förvirrad köpare

Mvh Fredrik
Hej Fredrik!

Hade jag varit dig (eller snarare om jag själv hade tänkt till lite innan jag slog till på en v70 tillverkad april 03 fast volvo kallar den för en 04:a och betalade 209.000:- för den) så hade jag köpt en Limited Edition v70 för 236.000:- och sen valt till de tre tillvalen man kan och köpt fina fälgar på eftermarknaden istället för att välja en dyrare men beggad v70.

Dessutom kan du ju lätt och smidigt trimma den från 140hk till 170 på 3 minuter. Fråga Loner här på forumet då han har gjort ett sådant trim (kallas för PPC-trim) även om han har en vassare motor så är tillvägagångssättet detsamma.
Användarvisningsbild
av Jensen
NCR:
Nu hängde jag inte med, vart nånstans står det att han skall köpa en 04 ???

Fredrik:
Tyvärr så är det extremt svårt att hitta en 170hk med ett summum paket, mycket vanligare att det sitter på en 2,5T/T5 eller nåt liknande.
Normalt sett så skall en bil med Momentum utrustning ligga något högre i pris, då en Sport edition är en bil med Kinetic paket + 17" samt kromade backspeglar o dörrhandtag.
Köper du en bil med ett Business + paketet eller Momentum som det heter nu så blir du inte besviken, det är ett rätt fullmatad bil redan där tycker jag.
Ett annat alternativ är ju att leta efter en bil med Business/Kinetic, och då leta efter en bil som har teknik paketet.
(Xenon,regnsensor,backvarnare samt förstärkare till stereon)
Det hänger ju självklart på vad du är ute efter.
Slog lite snabbt på bytbil och kunde hitta 3st 170hk med
Business +/Momentum.
Användarvisningsbild
av ER
Jupp 140Hk:n är ju mer prisvärd att trimma till 188hk än vad 170hk:n är att köra samma trim på. 4900kr eller så för PPC till sugisar.
Xenon finns det bra(bättre än original?) prylar på eftermarknaden, misstänker att det är en sak du "måste" ha.
av NCR
Jensen skrev:NCR:
Nu hängde jag inte med, vart nånstans står det att han skall köpa en 04 ???
Nej precis, vart stod det att HAN skulle göra det? Läser du en gång till lite långsammare så ser du att jag rådde honom att köpa en ny bil, dvs det som jag borde ha gjort, istället för att satsa på en begagnad.
Användarvisningsbild
av Jensen
OK jag ser att jag var lite snabb där, men jag måste ändå få fråga dig hur fan du kan rekommendera en Limited när Fredrik skriver att han helst vill ha en bil med Summum paketet???
Köpa en ny bil tycker du, och sen springa och jaga fälgar i efterhand,
därefter så vill du att han skall bekosta en trimmning också, har du verkligen räknat på vad han behöver lägga ut i efterhand innan du slänger ur dig en massa rekommendationer???
Sen undrar jag vilka¨är dom tre tillvalenl du syftar på?
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Tack för alla svar. :) Ska leta vidare ett tag till på lite olika. Man vill ha en bil med bra mycket utrustning. En B-Plus tilltalar mig mer än en sport. tycker inte att det är värt pengarna för en sport. Funderade också på det där med 140 Vs 170hk o är det nu bara motor mapningen som skiljer är det ju ett lätt val för den svagare. Är det inte större bromsar o sånt på en 170hk?. Ska ha bilen rätt länge så jag vill bli nöjd. O min plånbok räcker inte till en 2,5T :(
Användarvisningsbild
av Jensen
Bromsarna är inte större på 170hk, bilarna är identiska.
av Noodles
2.4T/2.5T större bromsar, väl?
(och T5or mm)
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Okej tack så mycket för det.

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. De[…]

Det är en propp istället för spolar[…]

Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, koppla[…]

Kan du bedöma om du då drar det hjulet […]