NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jayhawk
FiddeUBC skrev:Jayhawk , hur kunde du få det?

Jag hoppas det går snabbare att få bilen med tanke på att de knappt har några bilar att producera i fabriken nu. 4 månader tycker jag är lite väl lång leveranstid. Det är ju ändå ingen lastbil som jag har beställt!

Ja du, för det första så kände jag säljaren eftersom hela min släkt har köpt bilar från just honom sen salongen öppna på 70-talet och till sist så var just min bil den sista han leverera innan han gick i pension.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
aha, det var ju rätt schysst..
Jaj jag går o väntar. Fast till helgen blir lite kul för då får jag låna volvos V50 R-design D5 hela helgen :D Här ska köras :mrgreen:
av Tele58
FiddeUBC skrev:Jayhawk , hur kunde du få det?

Jag hoppas det går snabbare att få bilen med tanke på att de knappt har några bilar att producera i fabriken nu. 4 månader tycker jag är lite väl lång leveranstid. Det är ju ändå ingen lastbil som jag har beställt!
En lastbil tar minst ett år så :wink:
Visst är det tråkigt att gå och vänta men Du vet ju vad ordspråket säger :mrgreen:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Då har man ändrat sin beställning. Jag har just nu en V50 D5 r-design här hemma som jag lånat hos volvohandlaren.
Bilen jag lånat har ABL och när jag fick se att parkeringsljusena är av LED typ med ljusledare blev jag helt såld *SJUK*

Så jag åkte fort som fan in till volvohandlaren igen och stressad som jag var kom jag in till säljaren som spärrade upp ögonen o förmodligen trodde jag hade kört o smällt med den lånade bilen. :mrgreen:
Han blev lite lugnare när jag sa att jag bara ville ändra i min beställning o lägga till ABL Aktiva bi-xenon lights.
Då har man köpt parkeringsljus för 4000kr denna helgen :P

Nåväl bild på parkeringsljusena (de vita raka linjerna i strålkastarna), grymt snygga.
Bild
av Kluster
FiddeUBC, grattis än en gång till den kommande bilen samt valet av tillägget ABL. Nu blev man ju riktigt avis (och ångrar sig lite) att jag inte tog ABL till min MY08. Tror att det blir ett mer enhetligt intryck när även det stående parkeringsljuset är av LED än en vanlig glödtrådslampa (http://www.volvocars.com/SiteCollection ... TP9175.pdf)
Användarvisningsbild
av wendtan
Smaka på denna texten(ur manualen): Lampa utrustad med Active Bi Xenon Light
(tillval) har ett positionsljus (LED) som inte kan bytas.

Det innebär alltså att man måste köpa nytt strålkastarhus om den dioden pajar.
Jag har kört dioder på parkeringsljus och lite varstans på min bil, dioder pajar titt som tätt tyvärr. Men snyggt var det :D
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Japp det är ännu snyggare när det är mörkt ute.
Jag läste också det i manualen att det inte går att byta men det är ju som att byta xenonlampa " bilar utrustade med xenon gasurladdningslampa måste uppsöka auktoriserad verkstad för byte" hell noo.

Jag hade faktiskt lampan avplockad för att titta och det blir nog jääävligt tight att kunna få ur den dära. Jag hade annars en tanke att kunna byta LED mot något mer blåaktigt :mrgreen:
En annan intressant grej jag upptäckte var ju att ballasten till xenonlampan sitter ju igjutet i metall locket.
Hoppas nu inte att min leveranstid blir framflyttad i och med ändringen. Det har trots allt gått 2månader sen bilen blev orderlaggd nu.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
ja fast du har ju inte den genomskinliga ljusledaren som syns på samma sätt. Visst det blir snyggt det också att sätta diod i lampsocklen men nu när jag hade chansen att ändtra så gjorde jag det. Jag får ju bättre ljus vid kurviga vägar också.
AC problem V70 2016 D3

Det finns ett relä som styr tillslaget av mag[…]

Laddat batteriet några timmar då den b[…]

Låg bromsvätskenivå!?

@snowman , Laddar upp bild genom -Fullstän[…]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]