...

Moderator: Moderatorer

av metalHJ
Hahahahaha! Klockrent V70bifuel :lol: :lol: :-)-)
Användarvisningsbild
av Ticken
Asbra juh! :) Snacka om att man lär skrämma skiten ur alla små barn om man springer runt med en saddam mask!

hehe men det är ingen som känner till tex någon "flipp-anordning?"

/Turbo+
av J.F.S
Turbo+ skrev:hej hallå!

har sökt runt lite men inte hittat någon tråd om detta. om det redan finns så ber jag om ursäkt!

är det någon som vet ett LAGLIGT sätt att undvika fartkamerorna?

/Turbo+
Japp, och det är faktiskt gratis! Kör laglig fart.

Du måste enligt lag har skylten synlig, i klartext: läsbar

Dvs, inte invikt, inte täckt av något som gör skylten oläslig.
Användarvisningsbild
av Ticken
LarsBd.. Tack för ditt svar. jättebra. verkligen.

Antar att det helt enkelt inte finns nån james-bond-ala-aston-martin-flippa-regskylten-medans-man-kör
mojäng..

.. fan också..

Jo ni har väl rätt. Bara å sakta ner och börja betala vägtullar...

/Turbo+
av LarsBd
Tycker mig ana en gnutta sarkasm i ditt tack men det är nog det enda lagliga sättet att undvika sitt registreringsnummer på bild hem i brevlådan om man nu tänkt att köra för fort.
Det finns en sak till förresten, låna en bil av någon avlägsen bekants bekant då kan inte registreringsnummret ge ledtrådar till förarens identitet som ju krävs för böter via fartkameror.
Jag tror inte att den som lånar ut bilen måste ange vem som var förare men hjälper inte vid vägtullar då det är bilägaren som får "böta" eller förresten det funkar ju också då det är bekantens bekant som får betala.
Kanske inte en permanent lösning då eventuellt ett relativt känt mc-gäng kommer hem och inkasserar vägtullsavgiften + inkassokostnad.
Såg också ett test av fartkameror på tv och där fanns en möjlighet att inte fasna på bild, åkte man >300km/h hann inte kameran med.
Tyvärr är det förmodligen inte en rimlig lösning på kameraproblemet, men kul.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Angende att ha mask på sig....
Vet någon med bestämdhet ifall det endast är föraren av fordonet som kan bli dömd för fortkörningsböter förbi en fartkamera? Har för mig att myndigheterna i sin iver att inkassera flis ville ändra på lagstftningen så att det blev ett ägar ansvar (dvs, oberoende av vem som kör bilen så får ägaren ta straffet)....
Skulle onekligen vara jävligt skoj att åka fram & tillbaks (för fort) förbi dessa jävla fartkameror med Saddam masken & veta att någon uppe i Kiruna sitter & svär :-(O) :-(O) :-(O) över idioten som inte går att identifiera :D :D :D ..... mindre skoj att åka fram & tillbaks iförd mask & få bot efter bot efter bot :-O) :-O) :-O)
av J.F.S
V70BiFuel03 skrev:Angende att ha mask på sig....
Vet någon med bestämdhet ifall det endast är föraren av fordonet som kan bli dömd för fortkörningsböter förbi en fartkamera? Har för mig att myndigheterna i sin iver att inkassera flis ville ändra på lagstftningen så att det blev ett ägar ansvar (dvs, oberoende av vem som kör bilen så får ägaren ta straffet)....
Skulle onekligen vara jävligt skoj att åka fram & tillbaks (för fort) förbi dessa jävla fartkameror med Saddam masken & veta att någon uppe i Kiruna sitter & svär :-(O) :-(O) :-(O) över idioten som inte går att identifiera :D :D :D ..... mindre skoj att åka fram & tillbaks iförd mask & få bot efter bot efter bot :-O) :-O) :-O)
Det du syftar på är ägaransvar vilket vi inte har i Sverige, än iaf. Det pressas hårt för att införa det speciellt eftersom motorycklar inte går att identifiera om de fastnar i en fartkamera.

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=3551
Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW[…]

XC60 2026 pureläge

Den värmer via hybridbatteriet så det k[…]

Så! Efter mycket (massor) svordommar, slit, […]

Kolla på Bildelsbasen på grillar till […]