Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Åker 855 GLT 1995. Fläkten pajade, måste bytas. För att komma åt den översta skruven som håller fläkten behöver man tråkigt nog montera bort handskfacket. Problemet är att luckan till detta fack(fuck):-( sitter fast med två armar vilka hindrar mig från att dra ut själva handskfacket och komma åt skruven som håller fläkten.

Så, hur lossar jag handskfacket+ KOm igen nu alla proffs

Anders
av *pettson*
pekkamop skrev:Hej

Åker 855 GLT 1995. Fläkten pajade, måste bytas. För att komma åt den översta skruven som håller fläkten behöver man tråkigt nog montera bort handskfacket. Problemet är att luckan till detta fack(fuck):-( sitter fast med två armar vilka hindrar mig från att dra ut själva handskfacket och komma åt skruven som håller fläkten.

Så, hur lossar jag handskfacket+ KOm igen nu alla proffs

Anders
Det är jätteavancerat..
Man tar en radiomejsel. Så tittar man ned brevid fästena till dom där armarna. Nu ser man att det är ett jack precis brevid fästet. DÄR sticker man in sin radiomejsel och petar till plastknapet så glider den loss från luckan. Så gör man likadant med den andra armen. Voila är luckan lös och du kan dra ut insatsen.
Vill minnas det här står i rephandboken?

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]