Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av falcon
Hej
Sitter i garaget och ska byta yttre drivaxeldamask, jag har fått lös allt utom knuten i sig den ska tydligen sitta med en liten (2-3 cm) låsring som jag inte kan hitta?.
Hur får jag lös knuten så jag kan sätta dit nya damasken?
Senast redigerad av 1 falcon, redigerad totalt 0 gånger.
av finnepower
Har du tagit bort den gamla damasken? Sen torkar du bort allt fett från knuten. De sitter en låsring på insidan där som är lite svår att se pga all fett. öppna den och sen drar du bara knuten utåt. Se till att du inte drar den inre knuten "ur led" för de är inte alls roligt o få ihop igen.

/Juha
Användarvisningsbild
av falcon
Jag har torkat bort allt som jag har kunnat, jag ser splinesen på axeln är det där den nånstans den ska sitta?
Användarvisningsbild
av falcon
Ska man klyva knuten på ngt sätt för att komma år låsningen?, jag ser att knuten rör på sig mot det jag förmodar är låsningen på axeln.
Användarvisningsbild
av falcon
Jag kan inte se ngt alls, den ska inte träs på via den inre?
jag blir stollig på detta....
Användarvisningsbild
av falcon
nu är det bytt plockade ut hela axeln, tur var det för stödlagret sjunger på sista versen.
Ett djä**a gris var det att rengöra allt :)
Användarvisningsbild
av falcon
Lämnade bort hela axelpaketet för att få stödlagret bytt( lika bra nu när båda damaskerna är bytta)
Bara för att höra att lagret inte finns att köpa???? är detta möjligt, eller fins det ngt annat lager man kan använda?
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]