Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loggan
Jag är en relativt ny S60-ägare (förra fredagen, grattis till mig :wink: ) . När jag någon dag rfter att jag hämtat ut min nya bil tittade under såg jag två kablar hänga ner mellan motorrum och bagage undertill bilen, kryper in under och ser att det finns en kanal för dessa och att det fattas några klämmor för att hålla fast dem. Kollar en kompis S80 och ser att det skall sitta ett "plastlock" över denna kanal för att hålla upp kablarna (en kabel och en slang) får svar av Volvoverkstad att det är bara att sätta dit igen. Men jag är naturligtvis lite orolig över att tidigare ägare kört på något som slitit loss "plastlocket" eller är det vanligt förekommande att detta lossnar? Undrar också vad det är för slang och kabel det handlar om.
Användarvisningsbild
av CarMan
det är i normala fall bara 2 bränsleslangar som går där. ska du få kanalen/locket att sita kvar unter bilen så ska klipsen bytas.
Generator Pv 444

Tack!

Kolla oljenivån i lådan, ta av vä[…]

Nästa elbil från Volvo?

Från vad jag har sett så ser paneler p[…]

Står i garaget och letar varför jag int[…]