Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej. jag är nyfiken på hur en vis bil betersig under ett vist görförhållande.
Så jag vill gärna att dom som har en V70 99:a med AWD & manuell låda, komenterar hur deras bil betersig under följande körning. (kanske även funkar med en 00:a???)(kanske även funkar med en XC???)

Kör bilen i 100 km/h bromsa ned till 75-80 km/h & ge halv gas, kanke lite drygt halv gas. Hur betersig bilen under den accelaration ni nu gör?
(bromsningen ska vara ganska hård, ska ta ca 3 sek)
Upprepa några gånger så ni käner ifall det är lika dant varje gång.

fråga 2, betersig bilen likadant om ni har kopplingen intryckt under inbromsningen?
Användarvisningsbild
av B4B
CarMan skrev:hej. jag är nyfiken på hur en vis bil betersig under ett vist görförhållande.
Så jag vill gärna att dom som har en V70 99:a med AWD & manuell låda, komenterar hur deras bil betersig under följande körning. (kanske även funkar med en 00:a???)(kanske även funkar med en XC???)

Kör bilen i 100 km/h bromsa ned till 75-80 km/h & ge halv gas, kanke lite drygt halv gas. Hur betersig bilen under den accelaration ni nu gör?
(bromsningen ska vara ganska hård, ska ta ca 3 sek)
Upprepa några gånger så ni käner ifall det är lika dant varje gång.

fråga 2, betersig bilen likadant om ni har kopplingen intryckt under inbromsningen?
På femmansväxel efter inbromsning 100 km/h till 75km/h blir det en något slö acceleration till en början men den blir bättre eftersom.
Ingen skillnad om man trycker ner kopplingen vid inbromsningen.
Det blir en betydlig skillnad om man växlar ner till trean och något mindre skillnad från fyran helt naturligt!
Men det blir inga ryck eller att den hackar! :-)-) Om det var det du var ute efter?
Med en V70XC 99:a, B5254T, M58 och uppdaterad programvara för ETM:en.
Hoppas att detta hjälper dig.
Användarvisningsbild
av CarMan
ja det var exakt sån info jag villa ha. tydligt o bra.
nån mer som ha sådan bil?

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]