Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Strålning vet i katten, men jag kan inte köra med fläkt på länge, för då känner jag det i ryggen/nacken. Även om fläktarna suger luften så blir det ett 'drag'.

Ska tillägga att om man vill ha både softläder och ventilation (plus massage i svanken) så är det S80N Executive MY09- som gäller.
Har själv kört en Cadillac med AC i framstolarna... ni kan tro vilken dröm det var att få lite kyla i rumpan när man har svart läder mitt i stekhetaste sommaren!!! :)
Kan varmt rekommendera ventilerade säten.

Kan dock hålla med Guligan att elstol för passagerare är ett ruggigt onödigt tillval.

7000 för ventilerade stolar är helt ok men 13000 (inkl elstol pass) känns lite väl.

Som tur var för mig fick jag tag på en demobil, så Volvo PV har "betalat" mina stolar :lol:
Guligan skrev:Varför måste man kombinera med elstyrda stolar? Elektrisk manövrerbar passagerarstol är nog den option jag skulle välja sist, men ventilerat läder vore ju great.
Ingen som kan ge en förklaring till detta?
Strömförsörjning? Man kanske använder motorernas strömtillförsel på något sätt?
Ventilerade säten är helt klart hur sköna som helst att sitta på.
En sak som jag funderar över bara är: Vad tusan händer om man t ex tappar Cola-burken och det rinner ner i alla hål?
Socker blir som bekant ganska kladdigt när det torkar, då kan det lätt fastna mycket damm och ludd kladdet.

Är det någon som råkat ut för liknande händelse? Vad gjorde du/ni åt det?
ztaffans skrev:Ventilerade säten är helt klart hur sköna som helst att sitta på.
En sak som jag funderar över bara är: Vad tusan händer om man t ex tappar Cola-burken och det rinner ner i alla hål?
Socker blir som bekant ganska kladdigt när det torkar, då kan det lätt fastna mycket damm och ludd kladdet.

En helt klart intressant fråga!?
Verkligen inte någon som haft oturen och spilla i sätet?
Ventilerade säten är helt klart hur sköna som helst att sitta på.
Socker blir som bekant ganska kladdigt när det torkar, då kan det lätt fastna mycket damm och ludd i kladdet.
Rinner det ner i fläktarna?

Hehehehe, jag talar inte av erfarenhet, men jag tror jag vågar mig ut med en rekommendation till er att INTE spilla Cola på dessa säten!

Misstänker dock att Volvo tänkt på detta så det inte kan rinna rakt ner i fläktar eller elmotorer, men som sagt, att få rent dem kanske kan vara en mardröm.
ABS ring/sensorring

Har en XC60 -14 4wd med krånglande felkod p&[…]

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]