Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Har sökt runt på forumet men hittar ingen beskrivning på HUR man gör för att demontera Bakre Nackstöden ?
Måste fixa in barnstolen därav frågan govänner.... :-)-)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Om du fäller ner själva nackstödet kan du då se någonting som man kanske kan lossa på?/lyfta bort
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
inte vet jag, men jag hittade denna info om de som sitter fram.
detta gällde tydligen på v70 o v50
om jag var bilfabrikant skulle jag använda samma låsanordning överallt i bilen, billigast så.
därför tror jag på att hitta motsvarande "plastspärrar" i bak. :idea:
hoppas det funkar /micke

1. Sätt dig i baksätet bakom det säte du vill ta bort nackstödet på.
2. Tänk dig att det går metallstänger från nackstödet ner i sätet, precis som i andra bilar.
3. Känn med fingrarna längs med var du tror metallstängerna går, omkring där inbuktningen för baksätespassagerarnas ben börjar ska du hitta 2 ytor (en för varje stång) som känns annorlunda än resten av sätet. Detta är plastspärrar som låser nackstödet.
4. Tryck med tummen på plastspärrarna tills de böjs inåt en bit.
5. Lyft upp nackstödet
Användarvisningsbild
av wissel
Tack kompisar, men det gäller inte för V70 BAKre-nackstöden !! Fram är det precis som ni sagt, inga problem men BAK....har försökt med allt. Säger som min dotter när hon var 5 år...sitter sassst. jag är kanske 5 också :D :D
Hittar inga beskrivningar hos Volvo heller !
?:-/ :-O)

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]