NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christian_m
hållundan skrev:
FiddeUBC skrev:Kul att se att grillen från min bil kom till användning :mrgreen:
Det blev snyggt som fasen "hållundan" :D
Ja det blev schysst! Min noja för hur svårt det skulle vara att montera försvann ju rätt fort också. :P

@All: Jag lurar lite mer på smakfull "styling" eller personlig prägel som man kan sätta på bilen. Jag är dock inget större fan av kjolpaket, tonade jalusier, wunderbaums, avsågade fjädrar eller bosch rallye 20000. Frågan är vad man kan göra mer med bilen? Kanske är fel tråd att spinna vidare i, så sett... Tips mottages tacksamt ändå.
Takvinge? Ser inte om du har en på bilen redan iofs men det är det som jag tycker ger störst och bäst effekt på designen som helhet bortsett från det du redan skaffat i form av grill och fälgar.
Användarvisningsbild
av hållundan
Christian_m skrev:Takvinge? Ser inte om du har en på bilen redan iofs men det är det som jag tycker ger störst och bäst effekt på designen som helhet bortsett från det du redan skaffat i form av grill och fälgar.
Nej, det sitter ingen takvinge på nu. Har faktiskt tänkt att slänga på en sådan. Frågan är hur det blir med lackeringen bara. Bilen har rullat ~12kmil och är 3 år gammal. Jag menar, en nylackad takvinge i "Ruby Red" kanske inte lirar riktigt likadant som den något åldrade originallacken. Fast, det kanske inte har någon påverkan alls i och med metalliclacken? Visserligen tycker jag, som überrookie (läs: min gamla Golf III var rätt rostig) att bilfan ser ut som ny...

Jag får nog söka lite om ämnet.
Användarvisningsbild
av Brainy
Har rensat i tråden! Ni som fått PM vet att ni gjort fel, ni som inte har fått pm men ändå fått inlägg bortagna/redigerade har fått det p.g.a. att det tar upp regelbrottet vilket jag ville cencurera bort.
/Anders
av tuben
Pippolei skrev:Finns Grill att köpa på HOVA.com för en sisådär 1.900:-
Jag hittar ingen grill vare sig på Bildelsbasen lr annons.... så man får väl ta och investera.

http://www.hova.com/default.aspx
Ne de finns inte många krockade s40 tydligen...men en hel del v50-grillar hittade jag. Men det är bara att hålla ut och kolla bildelsbasen ofta. Det gjorde jag och jag fick tag på en till slut för 800:- :D

//Daniel
Användarvisningsbild
av opA
chrissofsweden skrev:Ja, men vad tusan.. då var man medlem i klubben för de med XC-grill!! :-)-)

Bild

Blev ju skitbra rent ut sagt!

/Christian
:-)-) :-)-)
av HåkanS
Hittade en S40 grill 06:a på bildelsbasen förra veckan. 800:- plus frakt var priset jag fick betala. Tog ca. 3 minuter att byta med hjälp av spackel och tunn skruvmejsel. Snyggt som tusan. Nu är jag också med i Vi som kör V50 med S40 grill;-)

om du lägger en destination, "pratar&quo[…]

Det där är väl en ID3?

Besiktade idag på Besikta i Helsingborg. Fic[…]

Okej, hittade en video på Concept Vista. Ble[…]