Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

pasipih skrev:Någon som vet om en bränslepump (den under bilen) passar från en b230f till en b234f?
Jag har kastbytt från olika bilmodeller utan hänsyn till vilken pump som hör till vilken bil, utan problem.
Skillnaderna är nog mest i anslutningar för bränsle och el.
Hade loss LMM och öppnade locket på den för att kolla om man kunde se något fel, men hittade inget. Tröttnade på att mecka med bilen i några dagar, nu monterade jag tillbaka LMM efter att den varit inne i cirka 6 dagar och bilen gick betydligt bättre! Den startar och går på tomgång utan problem, skulle behöva provköra den lite längre bit nu.

Kan det ha varit fukt som orsakade tomgångsproblemet kanske? Förhoppningsvis är bilen OK! Återkommer med besked...
Nu hade jag möjlighet att starta upp felsökningen på bilen igen och kollade felkoder i diagnosuttaget.
I plats två får jag felkoden 3-1-2 vilket tyder på att signal från knackgivare saknas enligt min haynes manual.
Kan detta orsaka att motorn går såpass ojämnt som den gör? Går det att mäta knackgivaren på något sätt för att kolla funktionen?

Ok,Tack 72 år gammal motor :-D .Lagren ä[…]

Fönsterhiss ur funktion

Monterade lös insidan på dörren oc[…]

Volvo car UX

IMG_1381.jpeg Det var på tiden. Nu fatt[…]