NCR skrev:
Lustigt, jag har pratat med deras support, jag har köpt den senaste uppdateringen av kartan och installerat och jag har sällan eller aldrig haft problem med navigationen vare sig här i skandinavium eller i europa. Jag har iofs aldrig kört i östra eu, men i tyskland, frankrike och spanien har den fungerat perfekt.
Kartorna är utmärka och har t.o.m. mina släktingars lilla pytteväg utanför frankfurt inlagd...
Så det här med att "det går inte att uppdatera kartorna" osv är struntprat. Kolla upp sånt innan du säger sånt som inte stämmer.
Så här det ligger till NCR(Gudfather).
Mio 168 köpte jag för 2 år sedan (precis den kom ut) då skulle vi åka med husbil ner runt Europa, men pga ingen ville åka husbil förutom mig, åkte vi aldrig.
Undra vad har du för software på din mio gps program?
Jag har MioMap version 3.0.56 samma version då jag köpte den.
Eftersom jag kör tungtrafik runt i Sverige, tänkte jag att tar den med sig och kolla hur den fungerar. Efter en vecka blev jag totalt missnöjd (då Mio 168 låg hemma minst i 2 månader utan användning). Gick till Siba där jag köpte den, fick tel.nr till Danmark, undrar om man har nu support i Sverige. Ringde till de, fattade inte ett s**t, kollega till mig som bodde där i 12 år hjälpte till.
Så sagt kille från support i Danmark.
Det går inte uppdatera Miomap, däremot går att köpa en annan kart program, som kostade runt 1500 s.k.
Idag kollade jag på
http://www.justmio.com och kunde inte hitta uppdatering, bara uppgradering och inte äns till 168, som kastar €129.00, jag tror att du ved vad är skillnad mellan uppdatering och uppgradering.
Vad jag missnöjd med.
Lätt att koma åt knaparna så den startas, även om man stängt den.
Beräknar ganska dålig, jag körde samma sträcka i många år och vet vilken väg är snabbast och vilken kortast.
Inbygdanten, blir ganska seg om man i Sthlm sity, krävs extra anten den som följer med.
På vissa ställe som vägen var byggd om för 5 år sen, ej uppdaterat, och man köpte den år 2004, det borde ju finnas uppdatering på denna väg.
Att bytta batteri.
Skärm inte så skyddad, nu är den repat och jag har inte äns använd den i en månad.
Jag hade garmin innan mio, och kan säga att den var bättre till 1000%.
Vad det gäller beräkning, och kvalitet.
En liten exp. vi säger att du ska Djurås, hittar din mio den? Min gör den inte, innan man inte skriver Gagnef och massa andra konstigheter som jag vill inte gå in på detaljer, vad det gäller med inmatningen på adressen.
Volvo S 60 – 02 170 HK / AUT