Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Stone sour har jag lyssnat en del på, och är förövrigt ett projekt av medlemmarna i Slipknot! Låten: Zzyzx Rd. är fullständigt gudomligt gjord!!!

Jo men det är ju inte fel i att vara fantast av den äldre hårdrocken, det skiljer oerhört mycket i mina öron mellan dagens och dåtidens metal som jag sagt innan. Dagens är betydligt snabbare och hårdare, och av många uppfattas som än mer skränande. Men lyssnar man igenom det, och lär sig lyssna på vad gruppen vill symbolisera genom musiken blir man helt fanatisk i att lyssna mer och mer... Och jag tycker det är en väldigt spännande intressant changer, just metal! Det expanderar hela tiden, och växer fram nya undersektioner... Det är ju snart en hel vetenskap, att vara hårdrockare i grunden. Satt o kolla på dokumentären Metal - A headbangers journey för 2 veckor sen. Grymt bra dokumentär och förklarade så mycket om musiken, och folket runtomkring!

Sonic Syndicate äger bokstavligen talat! Du ska se deras energi på scen... Karin, basisten är nästintill ett sexobjekt på scen :lol: Så snygg får man inte vara, och spela i ett metalband. :wink:

Bild
Från en koncert i sommras :-)-)
Själv så är jag en powermetal kille
För att nänma några:

Avantasia
Edguy
Disturbed
Dragon Force (vilka kungar på gura :-)-) )
Dream Evil
Gamma Ray
Helloween (helst med kiske)
Iron Maiden
Judas Priest
Masterplan
Mustasch
Nocturnal Rites
Stratovarius
Tad Morose (från en liten håla 4mil från min håla :D )
The Storyteller
Trivium
mfl
Sewe: Förutom de sista 3 så har jag allt i Ipoden redan :-@ Grymt bra band där!

(Och att du förstått att Andi Deris är en klåpare är skönt att se också :mrgreen: )

Några favvolåtar
Avantasia - The Scarecrow
Edguy - Until we rise again
Dragon Force (vilka kungar på gura :-)-) ) - Through the fire and the flames
Dream Evil - The book of heavy metal
Gamma Ray - Man on a mission
Helloween (helst med kiske) - Keeper of the seven keys
Iron Maiden - Går inte att säga, finns ju så många
Judas Priest - A touch of evil
Masterplan - Soulburn
Mustasch - Double Nature
Nocturnal Rites - Not the only
Stratovarius - Visions
andreas_lofgren skrev:Sewe: Förutom de sista 3 så har jag allt i Ipoden redan :-@ Grymt bra band där!

(Och att du förstått att Andi Deris är en klåpare är skönt att se också :mrgreen: )

Några favvolåtar
Avantasia - The Scarecrow
Edguy - Until we rise again
Dragon Force (vilka kungar på gura :-)-) ) - Through the fire and the flames
Dream Evil - The book of heavy metal
Gamma Ray - Man on a mission
Helloween (helst med kiske) - Keeper of the seven keys
Iron Maiden - Går inte att säga, finns ju så många
Judas Priest - A touch of evil
Masterplan - Soulburn
Mustasch - Double Nature
Nocturnal Rites - Not the only
Stratovarius - Visions

Vi är rätt så lika i musik :-)-)

Helloween dog efter kiske tycker jag, Andi Deris bakom micken så lyssnar jag inte

Trivium:http://www.youtube.com/watch?v=Lp8p5OPtEe0
Tad Morose:http://www.youtube.com/watch?v=4rr8xuiMLt4

Lite uppvisning av Dragonforce hur en gura ska användas :D http://www.youtube.com/watch?v=CkuGfzNziBw&feature=user
Hur många gånger har ni varit på Sweden Rock då pojkar? I somras blev min femte gång. Hur ser det ut för er andra?

Helt otroligt skönt att slita av sig slipsen och sedan fullkomligt grisa ner sig i hårdrock och allmän dekadens i dagarna 3. :-/O/
Nästa år blir en festivalsommar :wink: Planerat i dagsläget är Sweden Rock, Metaltown och Wacken. Det kommer bli hårt, och så obeskrivligt gudomligt!

Är inne på att haka på husvagn efter 960'in, och bara glida, från festival till festival 8)
Men det gäller att planera in en bakfylledag efter varje avslutad festival, någon måste vara kapabel att köra också :lol:
bjompa skrev:
metalHJ skrev:Your welcome man! :-)-) Ragga tag på hela skivan, som just heter Inflikted med 11 tunga låtar av bröderna :wink:
Jo ja "hittade" den igår å den har gått varm i lastbilen idag :lol:
Jag förstår vad du menar :wink: Och körningen har varit lugn och harmonisk i takt med musiken förstås? :lol:
Ja vafan!! jag ska inte vara sämre! :twisted:

kul att se att det finns lite fint folk här på forumet :D

lite band jag är inne på just nu:

Trivium - Shogun -08
Ammotrack - ammotrack -08
Sixx AM- the heroin diaries -08
Damageplan - new found power -04
Death breath - stinking up the night
Dissection - reinkaos -06
Evergrey - torn -08
siebenbürgen - delictum -00

för att nämna nåra! Sen spelas ALLTID DANZIG!!!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11

Om vägavgifter hade lett till motsvarande s&[…]

om du lägger en destination, "pratar&quo[…]

Det där är väl en ID3?

Besiktade idag på Besikta i Helsingborg. Fic[…]