Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
volvos egna fäste är hutmycke stabilare som hälst jämfört med dom där numertkyltsfästena som finns, dock tar dom bara 2 ljus.
jag rekomenderar at man tar vilvos kabelsats, då riskerar man inet att få tråkiga el fel i framtiden
av Walle
Någon som har priser på de ingående komponenter som behövs om man kör på volvo orginal ? Antar att det skulle bli kabelsatsen, strömbrytare samt orginal-fäste för 2 st ljus ??
/Walle
Användarvisningsbild
av ER
Walle skrev:Någon som har priser på de ingående komponenter som behövs om man kör på volvo orginal ? Antar att det skulle bli kabelsatsen, strömbrytare samt orginal-fäste för 2 st ljus ??
/Walle
1125kr enligt katalogen jag har. Det går att göra som jag gjort på en gammal bil jag hade som var bestyckad med monteringssats för 2 ljus men jag smackade på 3 st. Man monterar ett plattjärn med 5 st hål på tvären över fästet, 2 st för originalfästet och 3 st hål för 3 st extraljus. Elen går ju att fuskkoppla som volvo gjort på grannens V70N så han kan ha 3 st ljus.
Användarvisningsbild
av Loner
Arne skrev:Vet ej säkert hur det är på -04:an, men på min S60 -02 måste jag programmera om mjukvaran för att extraljusen ska fungera på knappen med en tryckning. Det som hände innan var att varje gång jag startade motorn var jag tvungen att aktivera extraljusknappen för att den skulle fungera. Efter omprogrammeringen behövdes inte detta.
På min 02:a V70 2.4T så mindes extraljusen om dom var på eller av när man startar bilen.

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
3000spänn för att få extraljusen monterade hos volvo, skapligt med tanke på att man köper extraljusen där samtidigt :P
/Anders
av Jan-A
Menar du 3000 spänn plus kostnaden för ljusen?
Användarvisningsbild
av Brainy
3000kr plus 1100kr styck för ljusen, tre stycken handlade det om när frågan ställdes... :lol:
/Anders
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]