- tis 07 okt 2008, 16:25
Hej! Båda dörrlåsen har lagt av. Samtidigt! Jag får in nyckeln i låsen men sen är det stumt. Exakt lika på båda låsen. Min erfarenhet av lås är att dom kärvar till en början för att sedan lägga av helt, kan ha fel. Låsen har funkat helt felfritt tidigare. Larmet/centrallåset fungerar i övrigt som det skall. Larmet har gått igång ett par gånger utan känd anledning men det är ju inte direkt ovanligt i larmträsket. Så min fråga blir då kan det vara så att larmet är kopplat till dörrlåsen och på något sätt satt dom ur funktion när det har gått igång? Finns inga brytmärken eller annat som tyder på att någon försökt ta sig in i bilen Jag har försökt att identifiera fabrikat på larmet men jag har faktiskt inte en susning. Finns ingen logo/namn på fjärrdosan, som är helt svart, c.a 80x35mm två små av/på tryckknappar plus en liten röd ind.lampa upptill, ser ut att varit med ett tag 8) . Till vä. nertill på vindrutan en liten röd blink. I motorrummet finns bara en siren plus en säkring, så vitt jag kan se. Någon som har någon ide, larmfel eller mekaniskt fel på låsen? Kunskap och ideer tages tacksamt imot
- By Gorsken