Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steniz
Tja Jag har en T4-00 Som den digitala hastighetsmätaren slutat fungera på. När man kör så visar den bara några streck---. Vet nån om det är ett lätt fel eller är det något dyrt och invecklat? Inte för att jag behöver den men när den nu en gång finns vore det ju skoj om den funkade. Köpte bilen i juni och den har fan inte gjort nåt annat än krånglat. Hade Honda förut tror snart jag ska byta tillbaka till en :roll:
av Steniz
Ja alltså när ja köpte bilen så när ja vred den där ratten med ute temp och medel förbr. och bränsle förbr. längst till vänster visade den digitala displayen i instrumentpanelen hastigheten som jag körde, te.x 87kmh. men nu gör den inte det längre men om man trycker in "set" knappen kan man ändra från 30-140 och sen hörs ett pipande ljud om man kör fortare än det te x. fortar än 90.Det var ju som sagt helt onödigt att se exact hur fort man körde men det var ju kul ibland. men den är den trasig? eller har den ens funnits? har jag bara inbillat mig? har hört att man kan minnas sånt som alldrig har hänt... ?:-/

Jag är lite trött nu Så du få[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]