Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ovelindh
åkte med bilen igår och kom ungefär 200 meter och så gör den ett ryck allting dör men hoppar den igång igen. väldigt kort hoppande alltså.. all elektronik stendog alltså i 0.03 sekunder.. körde väl i 30 ungefär.

Men resan är inte slut här utan sen senare på resan när det gick i typ 90-100 så gjorde den likadant fast den här gången så slog centrallåset i också... på hemresan idag så har det inte varit något med den..

jag vet att jag ska kolla felkoderna och det ska jag tänkte kolla om nån har varit med om nåt liknande?
av *pettson*
ovelindh skrev:åkte med bilen igår och kom ungefär 200 meter och så gör den ett ryck allting dör men hoppar den igång igen. väldigt kort hoppande alltså.. all elektronik stendog alltså i 0.03 sekunder.. körde väl i 30 ungefär.

Men resan är inte slut här utan sen senare på resan när det gick i typ 90-100 så gjorde den likadant fast den här gången så slog centrallåset i också... på hemresan idag så har det inte varit något med den..

jag vet att jag ska kolla felkoderna och det ska jag tänkte kolla om nån har varit med om nåt liknande?
kika så batterianslutningarna är på ordentligt. SÄRSKILT den lilla tunna röda så inte den glappar.
Användarvisningsbild
av ovelindh
*pettson* skrev:
ovelindh skrev:åkte med bilen igår och kom ungefär 200 meter och så gör den ett ryck allting dör men hoppar den igång igen. väldigt kort hoppande alltså.. all elektronik stendog alltså i 0.03 sekunder.. körde väl i 30 ungefär.

kika så batterianslutningarna är på ordentligt. SÄRSKILT den lilla tunna röda så inte den glappar.
sitter som det ska... påverkar det verkligen c-låset då?
av *pettson*
ovelindh skrev:
*pettson* skrev:

sitter som det ska... påverkar det verkligen c-låset då?
Förvisso vanligtvis inte.. men ditt centrallås och motorstyrningen är inte ihopkopplat heller..
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]