Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Igår var jag irriterad.

Fick för mag att jag skulle byrta vänster bromssköld.

Jag började på arbetet och allt flöt på bra. Jag lossade hjulet, oket, bromsskivan gick ovanligt lätt eftersom jag inte för så länge sedan haft loss den. Jag lossade navet och till sist hade jag bara bromsskölden kvar.
Bromsskölden sitter med fyra skruvar. Fyra rostiga skruvar. Jag fick utan allt för stora svårigheter bort tre av dessa. Men den fjärde :evil: satt så sini he#vete. Försökte med alla möjliga verktyg och sågon specialrostlösare som skulle spräcka rosten genom att kyla ner allt till -40 grader, men inget hjälpte.

Allt slutade med att jag fick skruva tillbaka alltihop igen. Utan att få skölden bytt.
Fattar ni hur irriterande det är att ha kommit så långt och sen sätter en ynka skruv stopp för alltihop. :(
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:Igår var jag irriterad.

Fick för mag att jag skulle byrta vänster bromssköld.

Jag började på arbetet och allt flöt på bra. Jag lossade hjulet, oket, bromsskivan gick ovanligt lätt eftersom jag inte för så länge sedan haft loss den. Jag lossade navet och till sist hade jag bara bromsskölden kvar.
Bromsskölden sitter med fyra skruvar. Fyra rostiga skruvar. Jag fick utan allt för stora svårigheter bort tre av dessa. Men den fjärde :evil: satt så sini he#vete. Försökte med alla möjliga verktyg och sågon specialrostlösare som skulle spräcka rosten genom att kyla ner allt till -40 grader, men inget hjälpte.

Allt slutade med att jag fick skruva tillbaka alltihop igen. Utan att få skölden bytt.
Fattar ni hur irriterande det är att ha kommit så långt och sen sätter en ynka skruv stopp för alltihop. :(
säger bara en sak VINKELKAP!! :lol: Sen kan du ju borra bort den gammla och gängaom och dit med en ny skruv :P
Användarvisningsbild
av Tomas88
yel_low skrev:bromssköldar är inget ont som du måste ha, en hel del nyare bilar har inga sköldar, snyggare utan 8)
Nej jag vet att tex besiktningen tex inte bryr sig om man har sköldar eller inte, men man har väl ändå satt dit dem av någon anledning.

Tycker att det kan vara ganska bra med något som skyddar om man tex kör igenom en stor vattenpöl eller som jag som kör en del på grusvägar. Kommer säkert in en jäkla massa skit om man inte har någon bromssköld.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Grammse skrev:
Tomas88 skrev: säger bara en sak VINKELKAP!! :lol: Sen kan du ju borra bort den gammla och gängaom och dit med en ny skruv :P
Tja så skulle man kanske kunna göra. Men är ändå lite tveksam. Sen har jag ju inga gängverktyg heller.

Tänkte att om man lämnar in det så kan de också se efter vad det kan vara för knackande ljud i bilen som låter när jag kör över ojämnheter. Är väl antagligen inget allvarligt eftersom att de aldrig sa nåt på besigtningen men jag stör mig alltid på såna där små irriterande ljud.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Lägger upp en bild på hur det ser ut på högersidan så ni får se.

Bild

Den skruven som vägrade lossa är en av de som håller ABS-givaren också. Därför är jag tveksam till att värma eller att att ta fram vinkelslipen.
Fluffen tror du det släpper om man använder huggmejsel?

Ja nu vet jag fasen inte vad jag skall göra. Det är ju inte längre så roligt att ge sig på att en gång till när man misslyckats en gång redan.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag tycker definitivt du ska pröva med huggmejsel när det är så lätt att komma åt. :D
Var inte rädd för att ge skruven några rediga slag så ska den nog släppa.
Själv har jag en tryckluftsdriven mejselhammare och kör med på besvärliga skruvar som jag inte vill värma.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Okej ska fundera på det. Ska kolla om min far har någon huggmejsel.

Men vad är en tryckluftsdriven mejselhammare? Är det en sån som även kallas mutterknackare? Skulle ju i så fall kanske kunna låna en sån (eldriven). Men är ändå tveksam till om det kan funka.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 137

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]

Intressant detta med att man som privatperson tyck[…]