Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AlfonsP
Hejsan alla:)

Jag har en 245 gl års 90 med en b230f motor. Har bytt olja och stift alla filter tom vevhusventialtionen. Har komptestat å det låg på runt 12 kilo i alla burkar. Har kollat efter möjliga läckage både på insug på avgas. Den drar ingen olja trots dåliga kamaxeltätningar. Ändå har jag kassa värden? lambda lampan tänds så fort bilen gått redigt varm. Förövrigt så går bilen som en klocka förutom att den är lite seg.

Vad kan jag mer göra för å få bukt på värderna?? ?:-/
Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av Sparkz
Mmm, felkoder. Och skriv av alla avgasvärden från besiktningsprotokollet.
av AlfonsP
Hej alla

Kollade felkoderna nu på 2:ans anslutning 2:1:2 och på 6:ans anslutning 1:1:1.
men vad betyder blinkningarna på 2:An?? 6:an med bara 3 blinkningar betyder väl ok?
Hittar tyvärr inte besiktningspappret så jag tyvärr inte skriva några värden:(
av Rådlös
Kod 2 - 1 - 2 skall enligt mina anteckningar betyda: Fel på signal från Lambdasonden.
Jag skall inte svära på att jag tolkar det rätt, men om det är rätt, så har du ju en lambdasond som har tjänat ut.

1 - 1 - 1 betyer mycket riktigt Inga fel.

Kopia från senaste besiktning kan du hämta från Vägverket. Gå in på deras sida och bläddra dig vidare där. Rätt bra funktion om man t.ex. är spekulant på en bil och vill veta dess tidigare historia. Det krävs dock någon form av inloggning och ID-kontroll av förklarliga skäl. Men det är inga märkvärdigheter.
av AlfonsP
Tack för all hjälp:) Blir till å byta lambdan såfort jag får fatt i en. Tack hilmer för tipset. ska kolla upp det så fort det slutar regna

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]