Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ari
hej skulle idag bytta hjullager till volvo 850-93 högersida.jo bort me hjulet o ska ta loss 15mm bultarna till bromsoket men den övre bulten gick ej o rubba.prova o slog me släggan på nyckeln men ej.tills slut slant nyckel av o skadade huvudet på den.ja 15mm nyckel nu glapp.okey tänkte ta då rörtången men kom ej åt först så skruva bort halva oket me dom me torks under typ 2 gummi bussningar o tog bort den samt bromsklossarna.o prova nu rörtången men fan ej lossna ändå.prova då slå på 14mm nyckel men ej lyckas få den o lossna.blir problem om jag sågar av skallen på bulten så får jag ej loss den ändå.tacksam för tips.har nu sprutat på 5-56 o ska försöka imorgon mem men.va kostar det o få den bytt på verkstan.har köpt hjullagret.mvh ari
Användarvisningsbild
av CarMan
1. andvänd alltid 6-kants nclar för att undvika rund dragning.
2. andvänd inte 5-56, det är en universalprodukt som är lite bra på alt ting, andvänd istället en produkt som är mycket bra på en sak. typ CRC:s rostlösare.
3. sitter det fast så ska man värma området runt skruven gänga, för att få matrialet att rörasig.

det du behöver göra nu är att svetsa på en bult, så du har ett nytt bra tag

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]