Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vet inte om detta hamnar i rätt forumdel, men annars så får ni väl flytta tråden.

Det är så att jag skulle vilja byta från min 2-din Volvo SC-805 stereo till en Sony GT50UI som jag har liggandes. Problemet är bara det att jag har någon slags premium ljudutrustning i bilen och vet inte hur jag ska koppla in det i Sony stereon.
Högtalare konfigurationen:
2 högtalare (1 bas- och 1 mellanregister högtalare) i varje dörr + diskanter på instrumentpanelen
2 högtalare i hatthyllan, även dessa verkar ha några slags diskanter

Har tittat bak på SC805 stereon, och där finns det, utom kontakten som jag måste sätta en ISO-adapter på och antenn uttaget, en kabel som går till ett uttag med namn "To Amp" (uppenbarligen till slutsteg) och en som det står CD på (verkar vara till för att koppla in cd-växlare).

CD-växlar kabeln bryr jag mig inte om, men jag skulle vilja koppla in original-slutsteget till Sony stereon, så jag kan köra alla högtalare även med denna stereo. Går det? vad behövs? finns det någon slags adapter för det?

Sony stereon har utgång för "Audio-out rear/sub" och denna var i min förra bil inkopplad till ett eftermarknads slutsteg som i sin tur var kopplat till en baslåda. Kan man använda denna utgång för att koppla in original-slutsteget och eventuellt slutsteget till min baslåda samtidigt?

Är inte så bra på det här med högtalare, stereos osv. men detta är den info jag lyckats få fram, hoppas den hjälper.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]