Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag skulle vilja ha lite mer info om funktionen som gör att kupevärmaren kan starta på timer via färddatorn?

någon som har en bra länk, eller vet mer?

Det där med knappen som låter värmaren gå någon timma eller två är smart....vet att flera värmepumpar till husen har samma finess...dexafjärren går också ända tills man trycker på off igen, såvida man inte programmerat in start och stopp-tid i veckokalendern.
CarMan skrev:volvo har haft (kanske fortfarande har) start av elektrisk motorvärmare, på sama sätt som bränsledriven, vila färd datorn.

Calex har ett extärnt ur man kan koppla in till el värmaren o få samma funktion, men då ska man ju sätta uret nån stans
Aha, med samma benämnning i färddatorn, dvs Parkeringsvärmare?

Jag har fortfarande inte tittat efter själva bensinvärmaren på min bil då jag är sjuk :(

I min Audi hade jag Defas variant till motor/kupévärmaren som de kallar WarmUp.
Parkerings värmaren är den bränsledrivna. den elektriska får ett annat namn
Barkbiten skrev:jag skulle vilja ha lite mer info om funktionen som gör att kupevärmaren kan starta på timer via färddatorn?

någon som har en bra länk, eller vet mer?
Bra och bra... Installationsanvisningar kan kanske vara en början:
Fjärrstart: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE

Timer till elvärmare: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE

Vi pratar nog om minst 3000kr för fjärrstarten till elvärmaren, kanske var det t.om. mer.

/Krippa
du måste ju köpa dig en AEM också, så det blir bra mycke dyrare än 3000:-
Barkbiten skrev: dexafjärren går också ända tills man trycker på off igen, såvida man inte programmerat in start och stopp-tid i veckokalendern.
Ja, och det är bra att ha ett timerrelä som slår av efter ett visst antal timmar så spelar det ingen roll om man glömmer. Däremot en funktion där man trycker på en knapp ett antal gånger så går värmaren igång efter så många timmar som man tryckt på knappen har jag inte hittat. Det skulle göra att man slipper den omständliga programmeringen av start- och stopptid för ett enda tillfälle. Jag vet att det finns sådana mekaniska vred som har den funktionen. Tyvärr har jag bara sett dem inbyggda i motorvärmarskåp för t.ex. parkeringar. Jag vill ha en sådan hemma, inomhus, med det ska helst inte vara ett mekaniskt vred med en klocka som tickar utan något modernare elektroniskt.
J.F.S skrev:
CarMan skrev:volvo har haft (kanske fortfarande har) start av elektrisk motorvärmare, på sama sätt som bränsledriven, vila färd datorn.

Calex har ett extärnt ur man kan koppla in till el värmaren o få samma funktion, men då ska man ju sätta uret nån stans

Jag har fortfarande inte tittat efter själva bensinvärmaren på min bil då jag är sjuk :(
Är ju bara att böja sig ned & titta :shock:
olson skrev:
J.F.S skrev:

Är ju bara att böja sig ned & titta :shock:
Haha, jo men orka ta sig ut till bilen när man är sjuk. Den står dessutom i carport=kallt! :)

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]