Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dabiff
hej jag har en 855 awd och skall sätta öppen dump på den och undrar om de spelan nån rål om jag sätter de på tryck röret från turbon eller röret från intercolern :?:
Användarvisningsbild
av JimmyG
Mitt förslag är att låta bli!

Jag gjorde samma sak, och åkte fast i flygande besiktning. Fick fullständig regbesiktning!

Vilket innebar att jag var tvungen att få ett intyg från volvo på att bilen var helt återsälld till orginalskick. För att få det, måste volvo ta in bilen och gå igenom den och kolla chassinummer så det stämmer, kolla igenom så att motor och drivlina bromsar insprut turbo programvara osv är orginal.

Bara det kostar en förmögenhet!

Sen skall du OM du mot all förmodan får ett intyg från volvos generalagent göra en fullständig registreringsbesiktning på bilprovningen.

Summa summarum.. ett par 3 tusenlappar om du har TUR, annars blir bilen obrukbar helt!

Min v70 awd... tok trimmad och uppgraderad i alla hörn tog det 4 månader att få papper på, men det var ju bara för att jag kände killarna på volvo som jag ens fick pappret!

Står en v70 i karlstad... stått där i 7 månader för att han inte får intyget från volvo ännu!

Ha detta i åtanke INNAN du monterar den!
Användarvisningsbild
av Nexus
är du ute efter pysss ljud så är ett alternativ att montera öppet filter. och det brukar inte skapa några regbesiktningar. ;-//
Användarvisningsbild
av ketto
Grammse skrev:är du ute efter pysss ljud så är ett alternativ att montera öppet filter. och det brukar inte skapa några regbesiktningar. ;-//

dom kan va petiga om dom är på de humöret!
Användarvisningsbild
av Nexus
jo visst kan de det, men kör man med förstånd och inte åker leker så klarar man sig bra och väcker inte polisens uppmärksamhet i onödan. jag har klarat mig med mina ögonlock och öppet filter genom ett antal poliskontroller.
Men vill de så har de rätten att sätta dit en för det.
Användarvisningsbild
av ketto
Grammse skrev:jo visst kan de det, men kör man med förstånd och inte åker leker så klarar man sig bra och väcker inte polisens uppmärksamhet i onödan. jag har klarat mig med mina ögonlock och öppet filter genom ett antal poliskontroller.
Men vill de så har de rätten att sätta dit en för det.

Absolut, man behöver ju inte köra som en blådåre direkt! Man kan ju ha oturen iaf om man kör lugnt och åka in på dessa kontroller! :-O)
av dabiff
jag ör inte rädd för bylingen eller en om besa. men jag har fort farande inte får svar på min fråga vilket rör man skall sätta dumpen på de från turbon eller de från ic
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]