Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av freeman
Hej

Har bytt tjänstebil precis och funderar på köpa loss den gamla för att sedan sälja vidare.
Det är en del som behövs göra enligt testprotokolett men förhoppningsvis kan jag hitta den säljare som är intresserad att fixa sakerna själv och därmed så gör den också en bra affär.

Följande behöver göras enligt testprotokolett:
* byte av koppling
* byte av tre fälgar(anl. att dom är kantstötta)
* Klädsel ryggdyna HF - släppt i bakkant (har ej noterat detta själv)
* Skrapskada stöttfångare HB = lacka hörn
* Reg.skylt hållare skadad
* Slagbucklor: VFS+VBS+HBD+HBS
* Underhållsservice(9000 mil)

Bilen är en V70 T5 Summum, manuell, mellan stereon och säkert något mer jag inte kommer på(har inte koll på vad som ingår i Summum och inte). Den har gått 8600 mil.

Vad tror ni man kan få för en sådan här? Själv väntar jag mitt pris ifrån handlarn.

Med Vänlig Hälsning

Niclas Söderberg
av JK24T
Verkar att vara ganska misshandlad....
Användarvisningsbild
av CarMan
du som "ägt" bilen, vet väl hur alvaliga dom där anmärkningarna är, ibland vil man ju ha mycke dyra anmärkningar för att få ett lägra värde på bilen (blir ju billigare at köpa oss då)
av freeman
Skulle säga att det är bruksskick på den.
Att dom vill byta fälgar beror väl på att bilhandlar inte kan sälja bilar med kantstötta fälgar.
Användarvisningsbild
av halmstaden
Byte av koppling 9k mil, hur har du kört egentligen? :lol:
Många brukar byta komponenter innan tjänstebilsåren tar slut för att sedan köpa ut den, men förstod jag din text rätt tänkte du köpa bilen med problemen. Jag tycker inte det låter som någon bra idé att sälja bilen själv sedan med massa problem, många köpare ser helst att sånt är fixat. "byte koppling krävs", då skulle jag kolla på en annan bil, tror den blir svårsåld.
Blir ju billigare att köpa loss förstås som man nämnde ovan, men tror knappast du kan göra någon storvinst genom att köpa och sälja om en bil har sådana problem.

/merzo
av freeman
Tror att priset kommer hamna runt 100.000 kr. Då kan det bli en bra affär.
Men dock tror jag riskerna är för stora, avvaktar tills jag får ett slutgiltigt pris för att bestämma mig.
av viktore
Får du köpa den för 100k och fixar skavankerna och kopplingen så kan du ev. sälja den med förtjänst sen.
Du lär nog få svårt att sälja den med de saker du räknat upp, såvida du inte slumpar bort den..

Med kass koppling och 3 kantstötta fälgar vid 8600 mil börjar en normal köpare fundera över hur bilen egentligen är körd/skött.
av Qualia
Koppling ska väl klara av 12000mil uppåt??
Bara nyfiken att veta hur länge en koppling bruka hålla??
Trodde jag körde som tok, men det fanns asså folk som kör värre än jag : :lol:
Användarvisningsbild
av greeeken
Kantstötta fälgar är ju inga problem.
Av alal bilar jag tittat på så har alla kantstötta fälgar.
Det är det minsa du ska bekymra dig om
Att lacka småskador är inte alls dyrt.
Jag lackade om HF dörr HB dörr VB dör o backfångaren för 4000 kr

Angående koppling ja du kan du byta själv så tjänar du på det så klart

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]