Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Melmac
Jag har en V70 -05 2.5T och har en fråga:

Finns det någon ljussensor som styr instrumentbelysningen och som har override på reglaget? Ibland när jag kör och det mörknar lite eller när jag kör in i garaget, så höjs ljusstyrkan på instrumentbelysning, RTI och F.datorn, är det meningen? I det läget går det inte att ställa ljusstyrkan på reglaget.
av Melmac
hehe ok.....bara en liten fundering: OM man nu kan ställa ljusstyrkan på reglaget, för att inte bli "bländad" av instrumenten, är det inte rätt korkat då att de skiner upp för fullt när det blir mörkt?

Jag vet inte, men det känns lite meningslöst med reglaget då.
Användarvisningsbild
av Rillee
Funkar nog inte heller på min bil som det ska, den lever sitt eget liv.
Har den ställd på lägsta läget men rent plötsligt kan den lysa
max och sen par sekunder senare gå tillbaka till min inställning.

Lite discoläge
av Bosse112233
Hej! Har köpt en V70 2,5 FT 09a. Märkte i dag när det var ljust ute att ljuset från instrumentpanelen kändes lite bländande, försökte då skruva ner ljuset med den runda knappen längst till vänster på instrumentpanelen, men det gick inte att få det svagare.
Kan det vara något fel?

2014 02 04 kl 20:35
Det är nog inget fel, nu när det är mörkt fungerar ljusreglaget till instrumentpanelen på min V70. Så jag förmodar att i dagsljus så ställer instrumentbelysningen in sig på en ljusstyrka som inte går att reglera.
Laddinställningar i sensus

Har inte sett några laddningsinställnin[…]

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]