Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
luft lekage, avgas lakage, luft mase mätare, kanister ventilen, bränsletryck, fel bränsle, säkert 30-40 saker till. (det är därför man gör en felsökning, efter man läst felkoden)
av Daphne
CarMan skrev:luft lekage, avgas lakage, luft mase mätare, kanister ventilen, bränsletryck, fel bränsle, säkert 30-40 saker till. (det är därför man gör en felsökning, efter man läst felkoden)
Hmm, okej... :|

Han sa iaf. främre lambdasonden...

??:-/
Användarvisningsbild
av CarMan
du har ju en ca 5 olika felkoder på lamda reglering, o det är ju sällan det är själva lamdasonden som är felet. dom enda som är ganska klockrena är när det gäller förvärmningen (nått om man också kontroll mäter enkelt & snabbt)
Jag vet bara att grannen köpte en Bosch-lambda o monterade i sin V70 2,4T. Den funkar utmärkt. Däremot tror jag inte riktigt på no-namne sonder.

Däremot så kolla upp vad felkoder heter o vad den INNEBÄR. Jag hade emissionsvarning, där jag fick tipset att främre lambdan skulle bytas efter avläsning av felkod. Men att efter "CarMan" klurat färdigt på mitt problem så blev det till att byta lmm:em istället. Bilen går som ny och inget felmeddelande längre.

Mvh
Nytt hos Volvo kostar ca 3500-4000:- Beg. hos skroten går loss på knappt 2000:-.
Det jag fick tag på till min S80 kom från en bil som gått 2000 mil. men försök att fiska mer info innan så du inte byter på måfå. Det kommer att kosta pengar de...

Mvh
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har inte alla sifferkombinationer i huvet, så jag vet fortfarande inte vad koden betyder, men nu finns ju förutsättningarna för att tareda på vad den betyder.

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu.[…]

Men för alla behörigheter gäll[…]

Går den i fem sekunder för att sedan st[…]