Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vsvs
Har skaffat ett par extraljus till en XC70-05. Ett par HELLA 3000. Vill veta hur jag skall koppla in dom på bästa sätt.
Alla svar är ju givetvis välkomna. // SVEN
Användarvisningsbild
av yel_low
du köper volvos original monteringssats. då får du allt du behöver förutom stabiliseringsstag.

:-)-)
av carpe_nemo
angående volvos orginal kablage och sats. vad är max styrkan på extraljusen man sätter på. i volvos sats följer det ju med två extra ljus, vad har de för styrka?
funderar på att sätta dit 2 eller 3 egna lampor, men lite orolig för vad volvos kablage klarar av! :shock:
av carpe_nemo
yel_low skrev:det grejjar 3x100w lampor eller 3x 50w xenonkonverterat om du är mörkrädd :wink:

oj, klarar de så mkt!
är det på alla bilar eller bara de nyaste? (har en 00:a)
hur kommer det sig att volvo bara skickar med 2 små lampor i deras sats då?
är inte jätte bra på lampor/el men hur kommer det sig att den klarar 3*100w men bara 3*50w xenonkonverterade?
har du några tips på de olika så man kan se skillnaden på dem?
Användarvisningsbild
av yel_low
i kabelsatsatsen följer det med reläet. det klarar 40A, från början klarade det bara 2x100w, men dom kom med en uppdaterad variant för ett par år sen som klarar 3x100w. orsaken till att det bara klarar 3x50w xenon är att i tändögonblicket drar Xenonlampan betydligt mer än 50w. Jag ska köra på Hella Luminator compact själv med 50w xenonkonverterat. litet någorlunda snyggt ljus med bra ljus. du har PM.
av vsvs
Tack för alla inlägg.
Det är tre ljus jag tänkt sätta dit. 3x100w
Hur mycket kostar volvos kablar?
Behöver jag göra någon extra förstärkning av kofångaren motsv.?
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
vsvs skrev:Tack för alla inlägg.
Det är tre ljus jag tänkt sätta dit. 3x100w
Hur mycket kostar volvos kablar?
Behöver jag göra någon extra förstärkning av kofångaren motsv.?
På min V70 var det bara att skruva med självborrande skruvar i kofångaren bakom nummerplåten. (Dessa skruvar var med i monteringssatsen)
Användarvisningsbild
av Morfus
Volvos orginal kabelsats till extra ljus, är dom kablarna för klena för att driva 3 extraljus, man läser ofta att man skall ha minst 2,5 kv kabel, någon ändrat och märkt skillnad
jag kör med bosch stora runda och 100w i varje.

Morfus
Användarvisningsbild
av Morfus
Tjohoo

Är det inget som har lite info att dela med sig?
Funderar på om det är värt det att dra andra kablar och om man märker någon skillnad.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]