Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av carpe_nemo
Som namnet på tråden lyder, så är jag fundersam över vad som menas med tillverkningsperiod, eller rättare sagt inom vilket tidsspann detta gäller.
planerar att byta bla. till en hu-801:a i min bil, men vet inte hur långt ifrån tillverkningsdatumet på bilen man kan gå. menar om bilen är tillverkad ex. 1999-08 så är den av MY00, kan då delen ( i detta fallet hu-801) vara vart som helst inom det tidspannet, dvs t.o.m 2000-06 (tror ja slutet är) eller måste den vara från samma månad eller inom ett halvår etc.?
Har sökt en del om detta men inte riktigt fått något bra svar.

Sen om man köper delen ny hos volvo så är ju inte den från samma period som bilen, vad är egentligen skillnaden? man måste ju ändå åka till volvo och göra en nedladdning av mjukvara.

Någon som har något bra och vettigt svar till detta? :roll:
Användarvisningsbild
av black
haft en volvo s80 99:a där det satt en hu-401 (endast bandare, utan cd) ...köpte en begagnad hu-601 som satt i en '02:a....funkade fint fint..... på volvo sa de att ev. belysningen inte skulle fungera(i stereon)....men allt fungerade
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]