Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joane
Hej på Volvocars finns en lista med supporterade telefoner http://www.volvocars.com/intl/salesands ... fault.aspx
Dock saknar jag många nya versioner och tänkte att vi kunde försöka samla en egen lista med tester här för att se om fler modeller fungerar.

Jag skulle vilja veta om någon har testat följande nya modeller: HTC S740, eller Nokia E66, Iphone 3G

skriv gärna era testresultat här så man vet när man ska byta lur vilken man bör införskaffa.
Användarvisningsbild
av CarMan
Jätte bra initsiativ !
täntk på 3 saker.
i dagsläget fins 2 olika blåtansds telefoner, beroende på schassi nummer.
samt att telefonen kan fungea att ringa på, men andra funktioner inte funkar.
telefonens mjukvara spelar också in, ofta funkar en lädre mjukvara bättre än e nyare.
Användarvisningsbild
av kave
joane skrev:Hej på Volvocars finns en lista med supporterade telefoner http://www.volvocars.com/intl/salesands ... fault.aspx
Dock saknar jag många nya versioner och tänkte att vi kunde försöka samla en egen lista med tester här för att se om fler modeller fungerar.

Jag skulle vilja veta om någon har testat följande nya modeller: HTC S740, eller Nokia E66, Iphone 3G

skriv gärna era testresultat här så man vet när man ska byta lur vilken man bör införskaffa.
Vad menar du med supporterade telefoner? Antingen säger Volvo att de fungerar, dvs det är Supporterat (ges support på) eller också är det inte. Däremot kanske telefonen fungerar ändå, men supporterat är det väl ändå inte.
Användarvisningsbild
av CarMan
de telefoner som nämts hitils är jag tveksam till om dom funkar ihopp med första varianten som kom, så det vora bra om ni tala om vilken bil/ årsmodell ni har, samt vilken mjukvara ni har i telefonen. då detta spelar in.
(anger ni inte detta kan ni lura folk at det funkar, o sen gör det inte det!
av joane
Ok Tack för alla svar. Med supporterade telefoner menar jag som beskrevs av tidigare inlägg. Helst vill man ju att allt ska fungera enligt Volvocars sida dvs att man kan få allt grönmarkerat enligt denna lista och veta vad som fungerar och vad som inte fungerar. Givetvis så måste man helst ange firmware version då jag upptäckt på min gamla Htc s710 att den först fungerade på en 2008 års modell S80 men efter att jag uppgraderat firmware så fungerar den inte längre. Den modell jag är intresserad av är 2009 års modeller men även de gamla Volvo bilarna med bluetooth bör kunna firmware uppgraderas under service och på så sätt få bättre funktionalitet. Till listan skulle jag även vilja veta om någon testat Xperia X1 ännu? Problemet jag har är att jag har tillgång till alla telefonerna men inte bluetooth än då jag inte har min bil än :)
av joane
Till xc90_executive Du verkar ju ha testat Iphone enligt Volvocars lista så fungerar Iphone sånär som på tre punkter nedan. Vad jag förstår så fungerar dessa delvis hur dom nu menar med detta. Men det finns ännu inget om Iphone 3g så säger du att allt fungerar verkar det ju lovande. Vet du vilken firmware du använder? 2.0.2 eller?

Connect mobile phone
Place call from car
Phone book
joane skrev:Till xc90_executive Du verkar ju ha testat Iphone enligt Volvocars lista så fungerar Iphone sånär som på tre punkter nedan. Vad jag förstår så fungerar dessa delvis hur dom nu menar med detta. Men det finns ännu inget om Iphone 3g så säger du att allt fungerar verkar det ju lovande. Vet du vilken firmware du använder? 2.0.2 eller?

Connect mobile phone
Place call from car
Phone book
Ja, har en iPhone 3G som jag använder i en MY09 C70. Hade först 2.0, sedan 2.0.1, 2.0.2 och nu 2.1. Funkar lika bra vilket som.

Den synkar allt perfekt!

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]