Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av knicklas
Jag har den integrerade telefonen i min V70 2,5T -05, och störs (som en del andra) av det dåliga ljudet. Alltså JAG hör bra (högtalare i nackstödet), men de man pratar med tycker att ljudvolymen är väldigt låg. Man får sitta framåtböjd mot backspegeln och halvskrika... Det resulterar i att jag ofta plockar upp sekretessluren, och då är ju idén med handsfree redan körd...!

- Går det att höja min tal-volym genom att uppdatera nån mjukvara?
- Man ska kunna montera en svanhalsmikrofon va? Kostnad? Hittade nån monteringsanvisning men dock lite bristfällig.

Nån som vet nåt?
Användarvisningsbild
av Brainy
I äldre bilar uppdaterade man mjukvaran för att förbättra detta problem. De som fortfarande inte var nöjda fick då köpa en svanhalsmic.
Vilken mjukvara du har kan jag tyvärr omöjligen svara på och hur mycket en svanhals kostar vet jag tyvärr inte heller. Men någon kanske kan fylla på med mer info nu när tråden iaf fick en bumpning? ;)
Användarvisningsbild
av CarMan
det går att montera svanhals.
men på din årsmodell vet jag inte om det varit så mycke problem, iala fall inte med lågt ljud.
kolla först att micken sittar rätt i hållaren
av Fred
Är det den här du menar? http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... code=sv-SE

Jag har funderat på en sån, men det står att det är bluetooth...det vill jag ju inte ha, jag har ju integrerad telefon i bilen. Någon som vet vilken jag ska ha och vad en sån kostar? Montering gör jag själv! Jag har en V70 -02.

Ledsen om det är lite trådstöld...men det handlar ju i alla fall om samma sak... :)

Mvh
/Fred
av knicklas
Inte ser jag det som en trådstöld, mer som en öppen diskussion, precis som det ska vara! Vi är ju ute efter samma så du är hjärtligt välkommen med synpunkter och frågor!

"Din" svanhals verkar dock vara lite annorlunda mot den jag såg (vete katten var jag såg den, nånstand på Volvos tillbehörssida). "Min" monteras vid förarens kurvhandtag, alltså ovanför rutan. Vet inte om de passar till alla modeller. Kanske ska höra lite med Volvo om detta...
Användarvisningsbild
av Brainy
knicklas, det var den jag syftade på.
Höra med din VolvoÅF lär vara det helt klart enklaste men det måste väl finnas någon här som köpt en?
av Fred
Brainded skrev:Höra med din VolvoÅF lär vara det helt klart enklaste men det måste väl finnas någon här som köpt en?
Problemet med det är ju att man tyvärr ofta får "goddag yxskaft"-svar på Volvo åf...

Den kunskapsbank som finns här, och på andra volvoforum, överskrider ju många gånger om det man möts av på Volvo åf! Därför har jag erfarenheten att det är mycket lättare att få vettiga svar här, sen tar man sin nya kunskap med sig till åf och talar om för dem exakt vad man vill ha! Mindre strul så... :D

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av CarMan
Ja kunskapen om såna här modifieringar fins nog främst bland mekanikerna (så dom vid reservdels disken vet nog inte vad det är för nått)
jag vet inte om tillbehövet finns med i vida.
själv skulle jag ha letat i TIE efter PHM problem o den vägen hittat et artickelnmmer (det finns olka mickar, beroende på vilken telefon ma har i bilen (alltså är detta schassi umerstyrt)
Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]

Vad heter det som är trasigt?

Hej Det är krängningshämmarens bus[…]

Testa när du är ute och kör att sv&[…]

Funderar på en c70 som hobbybil, vill I s&ar[…]