NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
v50t5sport skrev:rättare sagt...är det oljefilterhuset som man ska byta?
Inte en aning, den enda dom på volvo sa var att olje fällan behövdes byta. Mer än så vet jag tyvär inte.
av v50t5sport
upptäckte att slangen som går från motorn till oljefilterhuset var av på 2 ställen :shock: ...så den byttet ut och det blev lite bättre iaf. Men om ca 30 min ska jag ut till bilen och byta hela huset, ska bara vänta på att bilen kallnar
av T5Juha
Tjena alla!

detta uppstod på min bil Idag! Och rev ner den direkt, såg då precis som på det amerikanske forumet gällande S40 T5 så verkar detta vara normalt!?!?!?!?!?!? ?:-/

Ska byta ut min oljefilterhållare till en ny så att man får bukt på vinande ljudet från motorn.
visade sig vara membranet som gått sönder som på den amerikanske killens bil med..

Tråkigt att det ska vara sådana fel på dessa bilar, och att inte volvo tar detta på sig, eftersom det verkar vara ett vanligt fel..

Vad har ni andra gjort??

Mvh Juha
av daho
jag fick lika ljud förra veckan men jag får vacum i min motor, har en
V50 T5 AWD -07 13100 mil
va å hämtade en ny oljefälla idag 1650:-
ska byta ikväll så får väl se om det blir bättre..
av daho
klart och oljudet borta, tog ca 2-2,5 tim och då är jag inte specielt van med att skruva. precis som alla andra så va det membranet som hade en spricka. verkar lite väl onödigt att byta hela filterhuset, men man kan väl inte bara köpa membranet eller???
Användarvisningsbild
av opA
Måste bara fråga eftersom jag har ett liknande ljud på min bil..

Är det mer ett högfrekvent ljud ni här ? Skrikigt på något sätt ? Låter från höger fram på motorhuven både inne och utanför bilen.
av daho
så mycket billigare blir det ju inte
Dollarn idag 7,67
7,67*110 = 843
843*1,25 = 1054
slang 20 * 7,67=153'
153*1,25= 191
1245 + tull och frakt
jag tog av locket till oljepåfyllningen. så slutade det sen satte jag äver handen då blev det ett sug och sen börade det låta
kolla denna länk om det låter lika

det jag köpte fick man med slangen och filter och ny kontakt men den kopplade jag inte in

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.