Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TJ
Hej. jag hade ju fått kablar till airbagen som gått av i stolen(elstolar) men när de nu kopplades ihop så är ju felet lagat, och åkte ner till min kontaktperson på mekonomen som skulle släcka felkoden för mig.. han hade någon BOSCh grej han koppla in.. läste ur system och gick in på AIRbag som stod där, läste ur och hittades ej stod det. så det gick ej att släcka lampan i instrumenthuset.(och han skulle lämna ut detta instrument till en bilhandlare för lån). airbag service snarast lyser det i instrumenthuset.. och en orange triangel...
jag skall iväg o bes. denna bil nu här i dagarna och det komemr ju inte gå skit bra antar jag.. så min fråga.. kan jag plocka bort någon lampa i instrumnethuset så att man inte ser infon i det vänstar fönstret,, och ta bort en lampa bakom den orangea varningstriangel i instrumentet.. för att kunna åka o bes utan att få ombesikting... och sedan i lugn o roo när han fått instrumentet tillbaka nolla den.

alternativt.. finns det några säkringar någonstans som kan gått isamband när kabeln i stolen gick av.? hoppas ni kan förstå hur jag vill ha hjälp.

mvh thomas
[email protected]
av Marbas
Åk in till en volvomek och fråga om de inte kan släcka lampan. Jag har själv råkat ut för exakt samma grej, och fick lampan släckt för 50:- i kaffekassan... Det tog 10 minuter.
av CANBus
Bilprovingen skiter fullständigt i om din SRS lampa lyser eller inte.
av TJ
Hej. Tusen tack för snabba svar... var ju på en verkstad igår som skulle släcka men inte fixade det.. och var osäker hur bilprovningen säger om det.. känns ju lite onödigt att få åka dit igen bara för att visa... se nu är den släkt..
Men självklart vill jag få den släkt nu när den är lagad aå att säga.. återigen.. tack för kanon bra hjälp här.
//Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
vad har du för felkoder?

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]