Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _zigge_
Hej..

Vet att detta varit uppe på tavlan fler ggr men ha sökt här på forumet utan resultat av det jag vill veta..

Funderar på att byta till den nya mittkonsollen så man får den dära "drag luckan" över drickahållarna..
Men passar den bult on? Måste man byta handbromsspaken?
Sen har jag den dära pennhållaren framför växelspaken. Den finns ju inte på den nya mittkonsollen. Men passar då den nya mittkonsollen emot min gamla klima utan glapp?
Sen skulle jag vilja ha den nya penelen vid stereon med ramen runt.. Stereon ska jag byta ändå.Men kan jag använda min gamla "klima" panel eller måste jag byta till den nya?

Tackar för svar!

//Robin..
av S.t.r.a.n.D
Den passar bolt on jaa. Vissa säger att man måste byta handbroms, andra inte. Jag ska byta. Det där med glapp har jag också hört är olika, vissa har glapp andra får till det bra. Beror kasnke på om du har manuell/automat.
av S.t.r.a.n.D
_zigge_ skrev:Men kan jag använda min gamla "klima" panel eller måste jag byta till den nya?

Tackar för svar!

//Robin..
Du måste använda din gamla CCM, den nya passar inte i gamla bilar. Om du inte vill modda lite själv dvs.
av S.t.r.a.n.D
_zigge_ skrev:Går det att byta till de nya kliman med ramen runt rent tekniskt? eller kommer det bli felkoder?! Den jag har nu ser exakt likadan ut men jag vill ha den med ramen runt.. Stereon ska jag ändå byta...
Den jag vill ha ser ut http://213.132.112.100/images/12/1283848305.jpg

Lite brådis.. !!!!

//Robin :P
Länkat från SVXC.se
"Nya CCM panelen passar inte alls i gamla bilar.
Du får modda den gamla styrenheten att passa i den nya.
Själva "lådan" där allt sitter i på bilar efter 05 får du karva att få passa det gamla kablaget.
du behöver då en "låda" en radiosarg, en moddad CCM panel."
Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]

Nya BE (efter 19 februari 2013) har en begrän[…]

Tack för feedback 👌