Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
~Kalle~ skrev:Vi har ju en person på forumet som säljer xenon-kit
Jo jag vet. Har varit i kontakt med honom. Men det kan ju vara bra att kolla runt lite innan man bestämmer sig.

Det är också därför jag är intresserad av hur de med märket TOP fungerade för jbl eftersom det är samma som vår medlem säljer.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av ER
Har Volvo Original i halvljuset/bixenon för korrekt ljusbild, Xenonkungens "basic" 35W i helljuset, GT HID 35W i dimljusena och har haft Maxlux 45W i Bosch Navigator extraljus tidigare innan dom försvann. Kan inte klaga på något av dessa men rekommenderar ändå xenonkungens Basic pga deras mycket goda service dom gånger jag haft med dom att göra och dyrare kit på en bil som inte har samma avkänning som nyare och kräver motmedel är bara onödigt. Fast i slutändan rekommenderar jag endast att använda originalprylar avsedda att fungera ihop i halvljuset annars bör man avstså för allas bästa.
av jbl
Mina TOP samt de från VVME fungerar hittils mycket bra. Har inte haft de så länge ännu för att kunna ge ett bättre svar.

Så här långt märker jag ingen skillnad mellan TOP och VVME men jag köpte TOP bara för att bilens ordinarie helljus ska fungera problem fritt med tanke på dess fina rykte.

Vi får väl se i framtiden om merkostnaden för TOP lönade sig.

VVME verkar kvaliten skilja sig rejält på.
Användarvisningsbild
av yel_low
Jag känner mig skyldig till TOP kitten :) har hållt på med dom i ett år, och dom har funkat väldigt bra. ska nu även ta hem CANBUS / Digitala kit för bilar med avancerad ljusövervakning, sägs att de ska lösa 95%av ljusvarningsproblemen på bilar med CANBUS. men de låter vi vara osagt innan man sett hur det verkligen funkar.

:)
Användarvisningsbild
av Bosa
Två snabba bara, ska du ha extraljus så montera såna som ger bästa möjliga ljusflödet och skit i hur det ser ut, givetvis inom din budget, men det verkar du redan vara inne på.

Sen så har xenonkungen tydligen börjat med Philips xenonkit nu, 2495:- för ett par. Funderar på att xenonkonvertera mina extraljus och är grymt sugen på Philipskiten, får la se vad det blir men köper jag Philips så känns det som att de håller någon form av kvalitét iaf. Är ju rena rama djungel med alla olika xenonkit. :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo. Helljuset har jag redan konverterat. Satte dit ett 50w-kit.

Men jag har fortfarande lite funderingar på ett par xenonkonverterade x-ljus.
Användarvisningsbild
av F_Klaesson
Kör ochså med xenon kit från vvme och dom funkar perfekt har ett H4-3 Bixenon kit för halv och hel ljus.
Så kan inget annat änn rekomendera vvme ska beställa ett till kit snart till dimljusen.
Det är ju så billigt ochså :mrgreen:
Användarvisningsbild
av ER
Tomas88 skrev:Jo. Helljuset har jag redan konverterat. Satte dit ett 50w-kit.

Gör du helt rätt i, fruktansvärd skillnad mellan konverterat helljus och extraljus med xenon i, dock gör 50w konv-sats mindre nytta än att köpa extraljus med xenon original. Märkte detta själv då jag trodde att jag gjorde ett nerköp med 35w original i NBB mot 45w konv. i Navigator men resultatet blev raka motsatsen och då är ändå Navigator den bästa av boschmodellerna BK/Navigator för just xenonkonvertering rent ljusmässigt.
Ett tips dock, håll dig runt 4300K och bara i nödfall 5000K, allt över är enbart styling med betydligt mindre ocj blått/lila ljus, 4300K är vitt och trevligt.
Användarvisningsbild
av Funk
Hur snabbt tänder egentligen dessa kit ljusen ? Har funderat på helljuskonvertering men tvekar en aning..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Tomas88
ER skrev:
Tomas88 skrev:Jo. Helljuset har jag redan konverterat. Satte dit ett 50w-kit.

Gör du helt rätt i, fruktansvärd skillnad mellan konverterat helljus och extraljus med xenon i, dock gör 50w konv-sats mindre nytta än att köpa extraljus med xenon original. Märkte detta själv då jag trodde att jag gjorde ett nerköp med 35w original i NBB mot 45w konv. i Navigator men resultatet blev raka motsatsen och då är ändå Navigator den bästa av boschmodellerna BK/Navigator för just xenonkonvertering rent ljusmässigt.
Ett tips dock, håll dig runt 4300K och bara i nödfall 5000K, allt över är enbart styling med betydligt mindre ocj blått/lila ljus, 4300K är vitt och trevligt.
Menar du alltså att det blev bättre med ett par 35w orginal xenon än 45w konverterade ljus? Låter ju kite konstigt.
Jo jag är nog också inne på 4300k. 5000k låter ju annars som ett bra alternativ men de har jag inte sett så många av.
Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]