Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Lättast är på volvo, problemet tror jag är att ber du om den kontakten, får du bara svarta plast ramen, sen får du köpa alla kontakter innuti löst.. åk ner och prata med volvo få se vad de kan få fram...
av ferdi
jag var nere och prata med volvo och de var inte alls villiga att försöka få tag i de kontakterna. Så om någon känner någon på volvo någonstans och är villiga att hjälpa till så vore jag tacksam... :D
av Fred
ferdi skrev:jag var nere och prata med volvo och de var inte alls villiga att försöka få tag i de kontakterna. Så om någon känner någon på volvo någonstans och är villiga att hjälpa till så vore jag tacksam... :D
Inte villiga?! Va f-n, om en kund kommer in och ber att få en reservdel ska de väl plocka fram den?! Jag blir så trött på bemötandet på Volvo/Bilia!! Gå tillbaka och kräv att de hjälper till! Om de fortfarande krånglar, be att få tala med chefen, det brukar få fart på fotfolket! :twisted:

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av CarMan
vida som är programet man hitar reservdelar i. är inte specielt bra på att tala om vilket kontaktstycke & kontaktstift som är till vad. det är ett stort jobb att försöka reda ut vad som är rätt, o det är stor risk att det ialla fall blir fel.

Så jag förstår att dom inte är så villiga, är dom 100% säkra på att du vill ha kontakterna & att du betalar alla fel beställnngar, så borde dom inte neka dig. men i annat fall så är det ju en förlustaffär, så då kan man ju avstå att sälja.
Användarvisningsbild
av CarMan
allt detta kan man ju i butiken förklara på ett snällt sätt så kunden förstår, o då blier man inte sur, eller?
av Fred
Om jag var inne i en reservdelsbutik, vilken som helst, och fick förklarat för mig att datasystemet inte är så bra på att hitta reservdelar och därför är det inte kostnadseffektivt att leta fram de delar jag vill ha, skulle jag först skratta högt! Om jag sen skulle inse att det inte var "Blåsningen" det handlade om så skulle jag bli heligt förbannad! Är detta den rådande inställningen hos Volvo/Bilia så ska jag omedelbart byta bil!!! :evil:

Jag har en gammal Toyota-veteran som jag ibland behöver delar till. Denna bil finns inte längre kvar i Toyotas system på grund av åldern, men jag har ALLTID fått ett otroligt vänligt bemötande av personalen som gjort allt de kunnat för att hjälpa mig. Kan de inte lösa problemet direkt så ber de att få kolla runt lite för att sedan ringa upp med resultatet. Det har inte alltid gått att lösa, men de gör i alla fall allt som står i deras makt för att hjälpa mig som kund.

Fast det är klart, om någon stolle på Volvo/Bilia skulle råda en kund att dumpa bilen i sjön för att den är svårstartad så skulle Carman antagligen försvara rådet...
Användarvisningsbild
av isak
hej
tror du inte det blir enklast på skrotarna att förkl- vad du behöver (dom klipper kabelstammarna mellan stl o kaross det blir dessutom mycket bill-) har inget värde för dom. känner jag volvos prispolitik kommer du att häpna
lycka till ISAK
Användarvisningsbild
av CarMan
hur mågna kontaktstycken har du köpt till din Toyota?

man kan hitta det mästa (ja det är lite si o så med reläer på dom nya modellerna har jag märkt) Men att hitta vissa kontaktstycken o sen få rätt kabelskor, är faktiskt dent dåligt i detta system.
Som tur är är det inte jag som byggt systemet. (finns mycke som inte är andvändarvänligt i det där programet, dem som lägger in saker har nog inte jobbat i bil brnshen

Men för alla behörigheter gäller[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]