Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ståhl
Fluffen skrev:Nu får du ju plats med större fälgar. :mrgreen:
Fin verkstad föresten, en billyft skulle passa perfekt där. :wink:
Ja jag tänkte de.. tänkte se om ja hittar nå 16 eller 17" fälgar för ett vettigt pris.
Vem behöver billyft när det finns travers som klarar 3,5 ton? :wink:
Tomas88 skrev:De va ingen dålig domkraft. Du behöver ju knappt någon billyft. :wink:

Nu när du har en massa saker borta så kan du ju passa på att rostskyddsbehandla lite också.
Nej den är ganska behändig.
Men är man i en lastbilsverkstad så finns det rejäla grejer. Finns ju även en ca 20m lång grop om jag skulle behöva under. :wink:
Fluffen skrev:Du kan ju behålla de gamla fjädrarna fram, hänga på en LGF skylt och blåsa lite Epa och a-traktorer. 8)
Haha.. ja jag har ju traktorkort så varför inte :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Fluffen skrev:Hur går det med bakluckan? Har du kommit på någon bra konstruktion än?
Jodå det går fint.
Har bestämmt mig för att köra med elöppning i form av en solenoid från någon startmotor, har inte fått tag på en än men det kommer. Dock måste jag fixa så skuffen blir fjäderbelastad så att den "hoppar" upp en bit när man trycker igång solenoiden så den inte låser sig direkt igen. Sen så sätter jag bara solenoiden underifrån mot låsarmen, med antingen en fjäder eller någon sorts vinkelbar arm imellan solenoid och låsarmen.
Ungefär något sånt hade jag tänkt mig. 8)
Användarvisningsbild
av Ståhl
Jaha..

Kul att man fick fel fjädrar fram som var för klena. :(

Menmen, fick lov att sätta ihop allt endå och nu är det ett jävla stuk på bilen.

Bild
Bild
Bild
Bild
Lite skitig.

Fixade även en solenoid som ska bli till skufföppningen. Men ingen bild på den tyvärr.
Skulle få en framruta till den också men dåren jag skulle köpa av råkade göra en spricka i den. :|
Användarvisningsbild
av Tomas88
:D Ja det var ju ett snyggt stuk.

Men fasen vad jobbigt att behöva byta igen. Eler ska du ha det så? :shock: :wink:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Tomas88 skrev::D Ja det var ju ett snyggt stuk.

Men fasen vad jobbigt att behöva byta igen. Eler ska du ha det så? :shock: :wink:
Nej det är inte snyggt! :???:
Nej jag ska leta rätt på andra fjädrar (igen). :(
Användarvisningsbild
av Nexus
Fluffen skrev:Nu fattas bara LGF skylten. :lol: :wink:
ja du fluffen. du fick rätt tillslut ändå :lol: . jag har en LGF ligger skräpar i källaren om ståhl är inresserad :wink:
Användarvisningsbild
av Ståhl
Haha jag fattar inte varför ni är så dumma mot mina bilar?!?
Först så kallade ni min 240 för vobbler...och nu min 142 för epa?!
:lol:

Målade ramarna till baklysena svarta idag också...men bild på det kommer imorn.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 48

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]