Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Är det nån som har provat Corrostabil rostomvandlare
Inte ett specielt 240 problem men tänkte kolla om det är nån som har använt det
Garage granen rekomenderade det han sa att det va väldigt bra så jag provade det plåten vart sarkare när man hade använt det men sen så skulle jag spakla å slippa då reser sig kanterna runt där rosten har varit, man blir ju lite less vill ju inte börja om med allt igen
Är det nån som har varit med om nå liknande eller har nå tips
Om du talar om den färg Corrostabil, som har funnits länge, så är det nog visserligen så att den fungerar någotsånär, men den måste få härda ut ordentligt under förhållandevis lång tid. Lösningsmedlet i den lack du eventuellt sprejar på löser upp Corrostabilen. Eventuellt kan du pröva med en primer först innan lackering, helst penselmålat. Har man tur så kanske det skyddar Corrostabilen.
En annan sak som kan vara viktigt att känna till, Corrostabil tål inte väder och vind! Det blir ett dillemma. Först måste du låta den härda ut. Först sedan kan du måla över. Men under tiden får du inte utsätta bilen för vanlig trafikmiljö.

En fråga i sammanhanget: Du säger att det släpper i kanterna. Du målar väl med "överlapp" på fläckarna. Gör du inte det, så tränger vattnet in i kanterna igen.
OK! Då pratar vi lite förbi varandra. Jag pratar om färg, och du pratar om något man lägger på och låter verka. Sedan gör man rent. Eller hur?
Detta har jag till skillnad från färgen som jag talar om, endast provat på en lös plåtbit. Inte på någon bil.

För den som eventuellt undrar vad det handlar om, kan vi visa det här: http://www.corrostabil.se/hemsida/default.asp Bläddra under Produkter.

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]