Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MorFar
Hej!

Jag köpte mig en 855'a GLT -97 i helgen :) så håller på och fixar med den. just nu har jag tonat bakdelen, och är på bakdörrarna. Men jag får inte bort innerdörren :( Hur ska jag gå tillväga? om ni undrar varför jag ska ta bort innerdörren så är det för att komma åt rutans nedre del, så jag kan tona hela rutan :D

jag skruvade bort de tre skruvarna på underdelen av dörren, sen skruvade jag ur högtalaren. men dörren släpper ännu inte? vad är det som återstår att göra?

tack på förhand!
/ sebbe
Användarvisningsbild
av Claes74
har inte bilden helt klar för mig i huvudet men sitter det inte en skruv någonstans runt handtaget oxå?
av MorFar
nja, inte vad jag kan se. jag slet så mycket uppåt så "koppen" där handtaget sitter sprack. så det känns som det är något som håller i det där. jag har tagit bort "dörrhandtaget" på innersidan.
Jag ska dra dörren uppåt också va? så var det i 740'n iaf. och där satt det en skruv i "koppen" vid handtaget.
men vart kan den skruven sitta isånnafall?

Edit: jag har löst det, det var en skruv bakom den stoppade panelen. och det var bara att rycka bort den, på min förra bil (bmw 520) var ju panelen limmad, men det var den inte nu. men tack för svar i posten.

/mvh Sebbe

Är det jobbigt att bli rättad när[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]

Sedan kan tilläggas att vinstdrivande system […]

Brandt har ju olika orter är nog olika beroen[…]