Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gunnar Lindqvist
Jag har även falsklarm på min S80 00. Dock ej i samband med varmt väder, oftast är det nattetid. Efter ett par falsklarm vågar jag inte använda det utan låser med nyckeln istället. Men jag skall noga gå igenom tipsen här och försöka se om jag får rätt på det. Tråkigt med fel som uppträder sporadiskt. För varje sak man testar och misslyckats riskerar man irritera sovande grannar.
Sedan ett par år har centrallåset gett ifrån sig ett råmande ljud vid låsning. Knappen på förarsidan går inte ner vid låsning, men då efterlåset går in efter någon minut är bilen låst i alla fall. Tips någon?

/Gunnar
Användarvisningsbild
av CarMan
Gunnar Lindqvist skrev:Jag har även falsklarm på min S80 00. Dock ej i samband med varmt väder, oftast är det nattetid. Efter ett par falsklarm vågar jag inte använda det utan låser med nyckeln istället. Men jag skall noga gå igenom tipsen här och försöka se om jag får rätt på det. Tråkigt med fel som uppträder sporadiskt. För varje sak man testar och misslyckats riskerar man irritera sovande grannar.
Sedan ett par år har centrallåset gett ifrån sig ett råmande ljud vid låsning. Knappen på förarsidan går inte ner vid låsning, men då efterlåset går in efter någon minut är bilen låst i alla fall. Tips någon?

/Gunnar
[youtube][/youtube]

lättast är ju altid att läsa ut larmorsak, då ser man om det är samma givare hela tiden.

men just på en 00:ans S80 så skulle jag trycka in reduserat larm, för o se om falsklarmen slutar då. då stängs förutom blokerat låsläge, även röresesensorn av. rörellse sensorn är nämigen en del som kan strula lite på dessa

Men för alla behörigheter gäller[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]