Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mats
Köpte en 2.0D idag.
Vad tycker ni om min nya bil? :)

Bilder:
http://data.bytbil.com/largepics.cgi?se ... =volvo/new

Volvo V70 II 2,0D Momentum
Mätarställning: 1862mil
Färg: Willow grön Metallic
Karosseri: Kombi
Info: Avdragbar moms, Tidur för tillsatsvärmare, Nyckelavst. kr-kudde pass, Ljudanl: High Performance, Inbacksp autavbl. kompass, Hastighetsberoende servo, Bakre mittarmstöd m muggh, Alu-fälg Spartes 17 tum, Bälteskuddar/El. barnlås, Konstantfarthållare, Elektronisk startspärr, Elhissar fram och bak, Färddator, Kupéfilter, Elman/eluppv backspeglar, Ledbelysning, Eluppvärmt baksäte, Klimatanläggning ECC, Insynsskydd i lastutrymme, DSTC- Antisladdsystem, Skyddsnät i nylon, Eluttag fram och bak, Fjärrstyrt centrallås, Läderklädd ratt, Läderklädd vxlspaks knopp, Mugghåll mittkonsol fram, Tonade rutor, 25 procent, AUX-ingång för MP3, Elman. Parkeringsbroms, Larm - Volvo Guard, Spoilerljus dimljus fram, Regnsensor för vindrutan, Xenonljus - Dual Xenon, Parkeringshjälp bak, Färganp.trösklar/stötfång, Panel Cross Brushed Alu
Senast redigerad av 2 Mats, redigerad totalt 0 gång.
jag var väldigt skeptisk till den motorn i den bilen. men när jag provkörde den så vart jag positivt förvånad !
Grattis! du valde rätt inredning ser jag... 2.0D är en bra motor med mycket vrid och dessutom är den snål. Men den tuggar framdäck riktigt bra. Mina sommardäck har nu bara 4 mm kvar efter ca 600 mil... ??:-/

//Henrik
Grattis till din nya fina bil!

-Är själv i "valet och kvalet" 2.0D eller 2.4D? Hur upplever ni ev. skillnader och omkörningsegenskaper? Tar man sig förbi en långtradare säkert/snabbt med 2.0D jämfört med 2.4D?
LJN skrev:Grattis till din nya fina bil!

-Är själv i "valet och kvalet" 2.0D eller 2.4D? Hur upplever ni ev. skillnader och omkörningsegenskaper? Tar man sig förbi en långtradare säkert/snabbt med 2.0D jämfört med 2.4D?
2.0D rör på sig riktigt bra tycker jag.
Enligt tyska HEICO som har mätt före och efter trimning så har följande motorer dessa siffror innan optimering för 80-120km/h på 5:ans växel.

2.0D: 9,2 s
2.4D: 8,0 s
D5: 7,1 s
2.5T: 7,5 s

Några andra Volvomodeller vid samma acceleration:

V50 T5 AWD: 8,1 s
V70N D5 185hk: 7,1s
XC90 D5 185hk: 10,0 s

http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=en&e1=546

//Henrik
belker skrev:Kör man om en långtradare 80-120 på femman med en 2,5T ska man nog inte ha manuell. Eller körkort heller för den delen.
Nä man ska nog växla ner till 4:an på alla modellerna.

//Henrik
Nja, dieslarna (kör 2,4D) tycker jag räcker med att gå ned till 5an, såvida man man inte slickar bakdelen på lastbilen och först när du bytt körfält kan dra full acceleration.

Är det bara att såga där dosans tv[…]

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]