Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Äntligen hämtade jag bilen igår.
Körde hem den ifrån gävle till stockholm.
Imponerad av motorn, skönt vrid pigg.. speciellt vid omkörning på motorväg.
Här känns schassit styvare än 2.0F
Automatlådan känns lite 80 tal jämnfört med audi.
Förbrukningen stannade på 1.16L (troligen bensin)
VIT 2,5FT Summum skrev:Äntligen hämtade jag bilen igår.
Körde hem den ifrån gävle till stockholm.
Imponerad av motorn, skönt vrid pigg.. speciellt vid omkörning på motorväg.
Här känns schassit styvare än 2.0F
Automatlådan känns lite 80 tal jämnfört med audi.
Förbrukningen stannade på 1.16L (troligen bensin)
Kul att du verkar nöjd!! Hoppas att själv snart kunna ha min 2,5FT på parkeringen så jag blir lite avundsjuk på er som fått era bilar :)
2,5FT Västerås skrev:Visst borde återförsäljaren hinna montera drag och få bilen besiktigad och leveransservad på två veckor?

Man har ju väntat på bilen riktigt länge nu!!

Beroende på hur mycket dom har att göra iofsig, men drag, besiktning och levservice kan lätt göras på en dag.
XC90_Executive skrev:
2,5FT Västerås skrev:Visst borde återförsäljaren hinna montera drag och få bilen besiktigad och leveransservad på två veckor?

Man har ju väntat på bilen riktigt länge nu!!

Beroende på hur mycket dom har att göra iofsig, men drag, besiktning och levservice kan lätt göras på en dag.
Får hoppas att man har lite förtur pga leveranstiden på bilen :D
Jag har kört ca 3 mil stadstrafik med etanol och automat.
Nu ligger förbrukningen på 1.3.
Tycker att bromsarna inte tar direkt, kanske är det så att man får fe dem lite tid så de tar bättre?
Förövrigt känns bilen verkligen tok skön. Skinnklädsel automat och progressiv servo ger en riktigt skön upplevelse. Rekommederar det verkligen.
Senast redigerad av 1 VIT 2,5FT Summum, redigerad totalt 0 gånger.
VIT 2,5FT Summum skrev:Har sommum på bilen, men jag kan inte se någonstanns att jag har belysta instegslister som ska ingå i paketet.
Belysta instegslister installeras av verkstan och kostar ca 7000kr. Så det ingår inte i Summum....
VIT 2,5FT Summum skrev:Jag har kört ca 3 mil stadstrafik med etanol och automat.
Nu ligger förbrukningen på 1.3.
Tycker att bromsarna inte tar direkt, kanske är det så att man får fe dem lite tid så de tar bättre?
Förövrigt känns bilen verkligen tok skön. Skinnklädsel automat och progressiv servo ger en riktigt skön upplevelse. Rekommederar det verkligen.
Är det inte meningen att man skall tanka endast bensin första tiden?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 30
Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]