Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
på M56 lådan rinner det inte ut olja, då nivån är lägre än drivaxeln
av *pettson*
pasiman skrev:nu har jag 2 svar rinner o rinner inte vilket stämmer
Jag har iallafall ryckt nåt 100 tal växellådor hemma på golvet och varenda gång så tar jag ur drivaxlarna, varenda gång rinner det ur olja eftersom bilen är upphissad fram, olja rinner som bekant till lägsta punkten. VORE det inte så att olja skulle rinna ur så skulle inte heller volvo tillverkat pluggarna som jag sätter i istället för drivaxlarna..
Hävdar att du kommer att få olja på golvet vad carman än svarar dej. Slit ur så får du veta..
Användarvisningsbild
av CarMan
jag kan bara konstatera att när jag har bilen hängande i våg på min lyft så rinner inte olja ut.

men vi lär väll få svar på hur det gick
av *pettson*
CarMan skrev:jag kan bara konstatera att när jag har bilen hängande i våg på min lyft så rinner inte olja ut.

men vi lär väll få svar på hur det gick
Tänk till på vad jag skrev nu då? Med lyft framvagn.. En bil som är i våg har inte bara en lyft framvagn, lyfter du en ände på bilen är den inte längre i våg. :-)-)
apropå.. pluggarna heter: tätningsplugg 999 5488 :-)-)
av pasiman
är det lätt o fylla på v-olja efteråt eller måste man blocka isär halva motorn
var sitter påfyllnings hålet
Användarvisningsbild
av CarMan
det finns en nivåplugg bredvid V drivaxen (storlek 24)
av JH
Om det nu finns lådor där oljan rinner ut så minskar man problemet om man lyfter upp bilen på den sida man lossar drivaxeln så att bilen lutar åt andra sidan.
av *pettson*
pasiman skrev:kan man köpa inre drivknut på biltema? om inte var nånstans o vad kostar det
Inre drivknut kostar en hel drivaxel, ny eller på skroten.

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]