- fre 19 sep 2008, 12:08
...igen.. Sist var i Januari och nu vart det dags igen. Hade tänkt prova Kinna Bil (Bilia) för att se hur servicekänslan var på en stor verkstad, men lyckades hitta en Volvo Närservice i Horred. Lämnade in kärran där på 12000-milservice där oljefilter, luftfilter, kupéfilter, tändstift och olja byttes. Mekanikern var jättenoga med att lägga ut filtar över lacken så han inte skulle smutsa ner den och gick igenom bilen väldigt noga. Han bytte en avgasupphängning helt kostnadsfritt samt konstaterade att höger yttre drivaxeldamask samt främre bussningarna i länkarmarna fram behöver bytas. Har fått tid för detta nu nästa Torsdag och han sa att priset för bytet av de delarna hamnar på runt 3000 kr. Servicen i sig gick nog på lite över 4000 kr inkl moms och det tycker jag är helt rimligt. Bytte även torkarblad, hoppas de håller länge nu, för 500 spänn för 2 gummibitar känns ganska dyrt...
Ville bara skriva av mig då man än en gång fått bra bemötande och bra pris på en lite "mindre" verkstad som ändå är Auktoriserad volvo-mek och använder orginalreservdelar och dylikt.
Hittentils är jag nöjd med bilen då den har kostat mig handbromsbelägg och nu 2 bussningar, drivaxeldamask och torkarblad... inte så dyrt med ny bil trots allt?
Länge leve småstadsmekarna!
Ville bara skriva av mig då man än en gång fått bra bemötande och bra pris på en lite "mindre" verkstad som ändå är Auktoriserad volvo-mek och använder orginalreservdelar och dylikt.
Hittentils är jag nöjd med bilen då den har kostat mig handbromsbelägg och nu 2 bussningar, drivaxeldamask och torkarblad... inte så dyrt med ny bil trots allt?
Länge leve småstadsmekarna!