Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knasen
[quote="CarMan"]ja man kan se massa nummer i tie, men inte vad skilnaden mallan nuvarande mjukvara & den aldra nyaste är.[/quote]

Det förstår jag också att man inte kan skillnader på mjukvaror i TIE, men bilens historik kan man väl se? Vilka partnergrupper har tillgång man om jobbar på märkesverkstad.
av Psyko
Knasen skrev:
CarMan skrev:ja man kan se massa nummer i tie, men inte vad skilnaden mallan nuvarande mjukvara & den aldra nyaste är.
Det förstår jag också att man inte kan skillnader på mjukvaror i TIE, men bilens historik kan man väl se? Vilka partnergrupper har tillgång man om jobbar på märkesverkstad.
Man kan se garantihistoriken, inget annat.
Man kan se nuvarande mjukvara men den säger ju inte spec mycket då man inte vet vad den nya heter.
Användarvisningsbild
av CarMan
helt korkt. vi som jobbar på aktoriserade volvo verkstäder är egna företag o har inte tillgång till all info som volvo kan se.
(allt är mycket kompliserat)

TIE är ett "verktyg" som vi andvänder för diverse information som volvo har angående bilarna, vi kan ge & ta information, samt få hjälp med nästan allt
av Knasen
CarMan skrev:helt korkt. vi som jobbar på aktoriserade volvo verkstäder är egna företag o har inte tillgång till all info som volvo kan se.
(allt är mycket kompliserat)

TIE är ett "verktyg" som vi andvänder för diverse information som volvo har angående bilarna, vi kan ge & ta information, samt få hjälp med nästan allt
Ok, jag skall på måndag fördjupa mig i TIE, jag har nyligen fått tillgång till systemet,men pga nya arbetsuppgifter så har jag inte hunnit med sätta mig in i systemet, har dock kollat min egna bil i TIE :wink:,

OFFTOPIC:

Det är roligt att du är tillbaka CarMan!

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]

Recharge frågor

Har kollat led Volvo nu och enligt dom ger motor 2[…]

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]