Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Är det någon som vet ifall bilen MÅSTE vara utrustad med RTI för att man ska få upp låttitlarna i HU med en iMIV? Jag har installerat allt som man ska och har testat ett par olika firmwares men inga låttitlar syns i dispalyen... ??:-/ Har jag köpt en iMIV i onödan...?

Mvh
/Fred
Åh, jag har helt glömt att uppdatera!

Jovisst har jag fått ordning på det! Det visade sig att jag gjort helt rätt från början, dock måste jag erkänna att jag inte läste manualen speciellt noggrant... :oops: För att få upp texten ska man trycka in 1-20/DISK-knappen två gånger...

Med andra ord: man behöver INTE ha RTI för att få upp låttitlarna! :D

Hur jag gjorde? Det är otroligt enkelt! Kolla in detta tips av Fredrik:

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=4619

Det enda jag gjorde annorlunda var att jag lossade stiften i kontakten för strömförsörjningen av stereon och lödde fast iMIV:ns strömkablar direkt på stiften och tryckte tillbaka dem. På så sätt är bilens kablar oskadade om jag någonsin skulle vilja ta ur iMIV:n.

Totala kostnaden för iMIV:n blev drygt 2000 spänn.

Mvh
/Fred
mikko80 skrev:jag får inte upp låttitlar i displayen men jag har ingen 1-20/DISK-knapp. Jag har en hu650 några ideer om man kan få det att funka?

Mikael
Hej Mikael!

Jag fick konsultera manualen lite. Jag tror att du ska trycka på "Preset"-knapparna 1 resp 3 för att växla mellan "Song view" och "Playlist view"...fast jag lovar inget...kan ju inte testa själv då jag har en HU-803.

Mvh
/Fred
Jo du har rätt med preset knapparna 1och 3. Men jag tror problemet är ipoden, för det är nano 4th generation det finns inga firmware för den ännu. Det står i ipod dispayen "firmware stöds inte". Får väl vänta på ny firmware. Jag har mailat imiv under helgen hoppas jag får svar till veckan.

Mikael
mikko80 skrev:Jo du har rätt med preset knapparna 1och 3. Men jag tror problemet är ipoden, för det är nano 4th generation det finns inga firmware för den ännu. Det står i ipod dispayen "firmware stöds inte". Får väl vänta på ny firmware. Jag har mailat imiv under helgen hoppas jag får svar till veckan.

Mikael
Aha, ja då är det nog inget handhavandefel...det blir nog till att vänta på en ny firmware.

MVH
/Fred

Men för alla behörigheter gäller[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]

V70 d5 2008 lastgaller

Det ska sitta sådana utrdragbara lastnä[…]