Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Som rubriken lyder... Hur tar man bort en registrerings plåt fram? Har en Volvo S60.

Någon oärlig person har backat in i min bil och tryckt in draget i plåten. Tänkte ta bort den för att kolla skadan bakom och eventuellt försöka buckla ut regplåten.

Någon som vet vad en ny regplåt kostar?

/Martin
av Arne
Regplåten har kostat 60 kronor, kolla på vv. hemsida. Du lossar plåten genom att dra den i sidled. Böj ut regplåten så du tar dig förbi kanten, sen är det bara att dra ut den.
det beror ju lite på hur din skylthållare ser ut, fins många varianter. en del gå sönder när man tar bort dom o andra håller.
Registreringsskylt
Du kan inte välja storlek på registreringsskyltarna utan du får den som är avsedd för ditt fordon. För MC/moped och personbil med ordinär skyltstorlek kan du välja skylt med eller utan EU-symbol.

Registreringsskyltarna kostar 60 kronor styck. Vi skickar en faktura separat. Skyltarna skickas till den adress som den registrerade ägaren har i vägtrafikregistret.

Är det nytt eller, det var ju allvarligt ? […]

Idag har den fått köra släp fö[…]

Jag ställde frågan när jag kö[…]

Ventiljustering s60 T5 2001

https://www.youtube.com/watch?v=bi9BRjunAUM D&a[…]