Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Krilledill
Någon som vet vart man försäkrar sin s60 -01 170hk billigast? Volvia var inte särskilt billiga eftersom man säger sig ha dålig statistik på just s60 - en motsvarande v70 var betydligt billigare i försäkring.
Användarvisningsbild
av CarMan
vad en försäkring kostar, beror på flera personliga faktorer, svårt för nån annan att veta var din försäkring blir billigast.
av anp
Som CarMan säger, det är skillnad på olika...
Greppa telefonen och ring runt til lde bolag som är aktuella, det är den bäst betalda halvtimmen i ditt liv det här året.
Om någon nämner Insplanet, sätt denne på ignore då detta bolag ( egentlig ska man aldrig säga aldrig, men... ) aldrig tipsar om den faktiskt billigaste försäkringen.

Billigast är f.ö inte alltid bäst, viktiga villkor kan skilja mellan bolagen och dess försäkringar.
av Lövet
Insplanet (som är en förmedlare inget försäkringsbolag) har bara avtal med ett visst antal bolag. Detta innebär att ett flertal bolag helt lämnas utanför deras prissökningar så det klart att det går att hitta billigare själv. Fick själv ett förslag från dem som var 50% högre än vad jag fixade på egen hand.

För min egen del har IF och Vesta alltid varit billigast på de bilar jag haft eller funderat på att köpa.
Användarvisningsbild
av camaro69
Billig försäkring är inte alltid bäst.

Hellre slänger jag pengarna i sjön än försäkrar i Länsförsäkringar. :evil:
Användarvisningsbild
av Tomas88
camaro69 skrev:Billig försäkring är inte alltid bäst.

Hellre slänger jag pengarna i sjön än försäkrar i Länsförsäkringar. :evil:
Vad är det som är dåligt med dem? Kan ju vara bra att veta. :wink:
Larm går v70 -07

Hej,har en v70 2,5T -07 som larmet börjat g&a[…]

Substral Mniazek funkar bra på gräsmatt[…]

Det är ju lätt att testa om inte annat, […]

Googlat på numret? Finns ju massa i Sverige.[…]