Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
CarMan skrev:
greeeken skrev:Ja tycker det ÄR en relevant rubrik.
Varför?
Jo för dessa symptom som användaren beskriver bör en volvomeck FÖRSTÅ o kolla upp först.
Men å andra sidan vet vi inte om dom HAR kollat spjället.
Testa o rengör för att se om det blir bättre.

Om syftet med tråden är att enbart diskutera Bilia, så är rubriken rätt, men i fel grupp.
Om syftet är att fåhjälp med att laga bilen så är rubriken fel men gruppen rätt.

En rubrik ska på ett kort o tydligt sätt beskriva vad tråden handlar om
Carman har så rätt så.
Jag kan flytta hela kalaset till annan forumsdel men eftersom det nu handlar om en S60 2,4T -01 så ber jag trådskaparen ändra sin rubrik eller så gör jag det. :!:
Användarvisningsbild
av greeeken
Kan inte förstå varför TS ska byta till en annan rubrik.
Han tycker klart o tydligt att det är dåligt av bilia så varför hålla på o säga att byt rubrik annars gör jag det.
Detta görs på bmw fprumet inte ska det göras här.
Det är ju bara trådskaparen som vet vad han tycker o nu tyckte han att detta var dåligt.

Sen kan man ju hålla med om att nog borde en volvo meck som dagligen jobbar me dessa bilar kunna veta vad det kan vara för fel.
För inte kan väll vilken okunnig som hellst få jobb på en volvo verksta?
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:Kan inte förstå varför TS ska byta till en annan rubrik.
Han tycker klart o tydligt att det är dåligt av bilia så varför hålla på o säga att byt rubrik annars gör jag det.
Det är ju bara trådskaparen som vet vad han tycker o nu tyckte han att detta var dåligt.

Sen kan man ju hålla med om att nog borde en volvo meck som dagligen jobbar me dessa bilar kunna veta vad det kan vara för fel.
För inte kan väll vilken okunnig som hellst få jobb på en volvo verksta?
1. alla läser inte alla trådar. nån som kan hjälpa kanske inte läser tråden o man får ingen hjälp...
2. en bil kan rycka av många olika anledningar, så det är ganska självkart att dom inte kan gissa. (själv så gissar jag inte ens om kunderna ber om det... det blir bara missförstånd!)

en kolega till mig vart uppringd av en kund som hade en motorlampa som lyste, han svara att man inte kunde veta vad det var för fel fören en felsökning gjorts. Kunden var påstridig o ville ialla fall veta hur dyrt det kunde bli. han försökte förklara att man inte vet de fören en felsökning gjorts. kunden ger sig inte o vill ha ett pris på hur dyrt dt max kan bli när denna lammpa lyser. han råkar då släng ur sig att det dyraste måste väll vara ifall motorn måste bytas.
detta är det enda som fasnar i huvet hoss kunden. kunde blir ännu vansinigare o säger VA Måste ni byta motorn är ni inte kloka, vad är det för skit ni säljer...

vad har man som kund för nytt av att mekanikern gissar??? hjälper ju knapast!
Användarvisningsbild
av Nexus
hade vi inga ordningsregler alls så skulle det snart vara total kaos på forumet.
Rubriken talat inte alls om vad det är för bil eller problemet.Vad som är dåligt framgår inte heller av rubriken om jag ska vara ordagrann :!:
Alla har accepterar reglerna när man registrerade sig som forumsmedlem.
varje forumsdel har även liten notis överst hur man bör skriva rubriker http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=27459.
av Jwinkler
tror ni att man bara gissar sig till ett fel för att ett par erfarna och kunniga forumskrivare säger att det är spjället som är kasst så fort en bil går illa?

om han nu skulle bara gå på erfarenhet och byta spjället för att det "brukar" vara det sen visar de sig att den går skit fortfarande? ska dom kräva att kunden betalar 7000-8000 kr då för att han inte ville lägga nån tusenlapp på nån felsökning ??

sen att andra som inte har några uppgifter om vad som gjorts och konstaterat (tex vad dom felsökt) sitter och gnäller på en verkstad är bara fånigt!
Användarvisningsbild
av CarMan
CarMan skrev:är felet tydligt så vem somhlst känner felet vid varje körtillfälle?
eller händer felet bara ibland? hur ofta?
hur väl käns felet, måste man visa felet för en annan person för att han ska känna det första gången?

jag vill inte att mina frågor ska försvinna i allt trams.
jag vill gärna ha svar på dess frågor.
av inter9
CarMan skrev:
CarMan skrev:är felet tydligt så vem somhlst känner felet vid varje körtillfälle?
eller händer felet bara ibland? hur ofta?
hur väl käns felet, måste man visa felet för en annan person för att han ska känna det första gången?

jag vill inte att mina frågor ska försvinna i allt trams.
jag vill gärna ha svar på dess frågor.

Efter en skön CL match får jag se total kaos på forumet. Härligt.
Ska väl börja med att be om ursäkt om jag på något sätt vilselett någon forumsgnagare här. Tråden innehåller två problem. Det ena är själva bilens symptomer och det andra är Volvos hantering av frågan. Rubriken som tycks ha väckt en massa starka känslor (eller?) har en förklaring. Som jag skrev tidigare är rubriken ett namn på min upplevelse under mina besök hos Bilia.

Felet är tydligt Ja. Jag har vänner och familj som kört min bil och det är det första de reagerar på och tyvärr inte bilens underbara motor :D
Felen uppenbarar sig främst när motorn är kall eller på väg att värmas.
av Fred
Om jag får föreslå en liten ändring på rubriken så alla blir nöjda:

"Dåligt Bilia! Hittar inte mina tomgångsproblem, tar betalt!"

Mvh
/F
av inter9
Övningskörare som mig måste ju få fråga: Hur byter man rubrik?
Skäms inte det minsta :oops:
Användarvisningsbild
av Severin
grammse skrev:
Rubriken talat inte alls om vad det är för bil eller problemet.Vad som är dåligt framgår inte heller av rubriken om jag ska vara ordagrann :!:
Som jag ser det så får du nog ta å sitta en dag eller två å gå igenom rubrikerna för jag hittar säkert minst 20 rubriker direkt där trådskaparen inte har skrivit bilmodell, sen så kan jag tycka att det kan va skitsvårt att skriva en rubrik som beskriver det jag vill förmedla eller fråga
Att vara stenhård på rubriker förlorar bara forumet på tror jag för dom som är intresserad av detta forum går in på dom flesta trådar oavsett rubriksättning
Elpriset

Hmmm... låter som 3000 Kinawatt.... lever[…]

Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

När jag tänker efter så är de[…]