Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Billy
Nej, jag är ingen bilförsäljare men jag hittade denna bil på blocket hos en bilhandlare när jag kollade häromdagen och ville tipsa er om att här finns tillfälle att införskaffa en av få svensksålda T6:or där det dessutom fortfarande går att ändra färg och utrustning på bilen.

http://www.blocket.se/vi/18035376.htm?ca=10_s&last=1
Användarvisningsbild
av henka35
bilgalen skrev:Fast det är ju bättre att vänta tills han/hon plockat ut bilen. Då är den 100kkr billigare :lol:
Nja, det blir den nog inte eftersom det bara kommer finnas 41 st svensksålda XC60 T6. Så jag tror nog den är lättsåld eftersom det finns nog ändå en marknad för T6 i Sverige.

//Henrik
av bilgalen
henka35 skrev:
bilgalen skrev:Fast det är ju bättre att vänta tills han/hon plockat ut bilen. Då är den 100kkr billigare :lol:
Nja, det blir den nog inte eftersom det bara kommer finnas 41 st svensksålda XC60 T6. Så jag tror nog den är lättsåld eftersom det finns nog ändå en marknad för T6 i Sverige.

//Henrik
Fast att det nu bara blev 41st speglar ju också intresset för T6:an.
Användarvisningsbild
av henka35
bilgalen skrev:
henka35 skrev:

//Henrik
Fast att det nu bara blev 41st speglar ju också intresset för T6:an.
Det var ju bara 41 st på de ordrar som lades tidigt innan Volvo beslutade att lägga ner T6 i Sverige. Men jag tror nu när folk vet om att det just bara finns 41 st så kommer den att säljas ändå. Eftersom det finns nog många som funderar på att köpa XC60 men vill prova den innan man lägger en order. Den riktiga försäljningen har inte kommit igång ännu på modellen.

/Henrik
av Billy
Jag begriper egentligen inte vad dom sysslar med på Volvo emellanåt. Åtminstone 1 bensinmotor borde finnas i sortimentet, som ex 2,5T, alla tjänar eller vill inte på att köra diesel och om dom nu enbart till en början måste sälja enbart dieselsnurror, varför inte inkludera 2,0D? Den enda diesel till de nya modellerna i sortimentet med ljusår bättre förbrukning än 2,4D & D5 men som ändå sitter med fina prestanda, skillnaden i vrid mellan 2,0D och 2,4D är inte stor. istället väljer man att enbart sälja med dom relativt törstiga 2,4D och D5. Jag har hört olika bud för 2,5FT, vissa säger att den kommer till nästa sommar men enligt en artikel jag läste i Dagens industri skall den aldrig säljas med XC60 enligt Volvo för att den blev för törstig.
Användarvisningsbild
av henka35
Billy skrev:Jag begriper egentligen inte vad dom sysslar med på Volvo emellanåt. Åtminstone 1 bensinmotor borde finnas i sortimentet, som ex 2,5T, alla tjänar eller vill inte på att köra diesel och om dom nu enbart till en början måste sälja enbart dieselsnurror, varför inte inkludera 2,0D? Den enda diesel till de nya modellerna i sortimentet med ljusår bättre förbrukning än 2,4D & D5 men som ändå sitter med fina prestanda, skillnaden i vrid mellan 2,0D och 2,4D är inte stor. istället väljer man att enbart sälja med dom relativt törstiga 2,4D och D5. Jag har hört olika bud för 2,5FT, vissa säger att den kommer till nästa sommar men enligt en artikel jag läste i Dagens industri skall den aldrig säljas med XC60 enligt Volvo för att den blev för törstig.
Håller med dig till 100%. Släng in 2.0D oxå. Systerbilen Ford Kuga har ju denna motor och den räcker mycket bra i den så det skulle nog bli en bra motor i XC60. Kuga kommer ju snart med 2.5T som är hämtad från Volvo...

//Henrik
Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]